< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Stoppen met de pil in januari 2008

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Stoppen met de pil in januari 2008
02/10/2008 @ 09:36
Jelana

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik heb eens drie foto's op mijn profiel gezet.
Ik neem iedere dinsdagochtend (dan ben ik x aantal weken en 5 dagen) een foto. Het buikje hoeft echt nog niet, maar het is een soort bevestiging dat alles goed gaat (voor mij toch).
Misschien dat ik beter een paar weken wacht en dan nog eens een foto neem, maar is weer zo'n bijgeloof geworden. (ik word echt bijgelovig )

Ik heb zo de indruk rond 15 weken een groei te hebben meegemaakt en nu ligt het weer een beetje stil.
Ik weet ik mag mij geen zorgen maken, ik voel ons beebje goed. Vanmorgen in bed nog even liggen spelen (gewoon hand leggen en dan wachten tot het komt) . Ons ukje lag ook met zijn rug naar mijn rug, maar het is nog zo klein dus dat kan nog draaien en keren zoals het wil hé.

Maar als ik uw buik zie Anke dan zit ik ongeveer gelijk.
Dat stelt me dan ook weer gerust!
Mijn vriendin die ieder moment moet bevallen was gewoon al veel dikker, en ze zegt dat ook iedere keer als ze mij ziet. Dat maakt mij dan weer ongerust .

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 12:29
Anke

Jelana, je moet buiken nooit met elkaar vergelijken, dat heeft geen nut.
De een groeit sneller dan de ander.
Het ene kindje is groter dan de ander, of er is meer vruchtwater, noem maar op.
Je buik groeit, je kindje beweegt en tot nu toe zien de echo's er goed uit, nou een beter bewijs kun je niet hebben toch?
En je ziet echt wel dat je een buikje hebt hoor!
Maar ga eens na hoe klein je kindje eigenlijk is, dan is het logisch dat je nog niet zo'n grote buik hebt.
Ik zou gewoon doorgaan met je foto's, dat hebben wij ook gedaan.
Elke 4 weken een foto, daarna heb ik ze allemaal ingeplakt, erg leuk om terug te zien!

Hier nog wat foto's van Jelte:

http://www.mijnalbum.nl/Album=KPHKH7ZM

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 20:48
Kay&Iz

@ jelana, ik ben t helemaal met Anke eens.. de een krijgt amper een buik, de ander is bij wijze van spreken met 20 weken al kogelrond.. maar inderdaad je kunt echt al wel zien dat je een buikje hebt hoor!
Vind t altijd wel grappig om te zien alle foto's op een rij..

Vandaag weer hoop gezeur op t werk, ik had een brief gekregen over verzuimbegeleiding, nou, mn vriend gebeld (die is daar meer in thuis enzo, en vaker voor in de gelegenheid overdag) en toen zei de dame maandag aan de telefoon dat t niet meer nodig was als ik weer aan t werk was.. dus mijn baas dat verteld woensdag, nou was hij dus al gebeld, en hij had dus een heel verhaal opgehouden dat ik nog maar 70 procent zou werken, terwijl ik dus alleen geen zware dingen til, wat toch al bijna niet voor komt bij ons..vooral niet nu t zo rustig is.
Dus moest ik toch naar t gesprek volgens hem..dus mn vriend weer gebeld, jah moest ik dus alsnog naar t gesprek alleen moest mn baas dus een nieuwe afspraak maken... wat op heden nog niet gebeurd is maar goed.

En dan mn zwangerschapsverlof: Mn baas zei dat hij t al op had gestuurd vlak na dat ik mn zwangerschapsverklaring (dat was 3 september) had gegeven. En volgens hem was dat dezelfde week nog..
Toen ik bij t CWI bij was geweest, zeiden ze daar dat ik tot ongeveer eind september moest afwachten, omdat ik wel een brief zou moeten ontvangen van t UWV dat t in behandeling was. Had ik die eind september nog niet, dan zou t slim zijn om t UWV te bellen..
Dus mn vriend vandaag t UWV gebeld, krijgt hij daar te horen, dat ik daar nog niet eens beter gemeld was..ik sta daar dus nog gewoon steeds als: ziek gemeld.
En dat is nog niet t ergste, ze weten dus echt totaal helemaal niks van dat er een zwangerschapsverlof voor mij aangevraagd zou zijn!!!!
Dus toen ik mijn baas daar op aan sprak, was zn reactie dat hij t toch echt doorgegeven had, kwam ie met allerlei L*Lverhalen dat hij ook al een keer eerder problemen met t UWV had, aangezien dat niet om mij gaat, begon ik dus weer opnieuw over MIJN verlof, nou ging ie weer verder over dat t daar zo vaak fout gaat, en kwam weer met een nieuw verhaal op de proppen..hij begon dus eigenlijk elke keer weer over ZIJN leventje, terwijl t om MIJN verlof draait..knettergek werd ik er van, want ik begon gewoon elke keer weer opnieuw, gewoon druk blijven zetten, dus ik zei dat ze bij t UWV ook zeiden dat ik zo snel mogelijk met mn baas moest overleggen, omdat ik anders te laat ben en ik dus dan niks krijg.. begon ie over dat hij ook een keer in de bijstand zat en 6 maanden geen geld had BLABLABLABLA.. schiet je dus helemaal niks mee op!
Dus morgen begin ik er gewoon weer over.. als hij zo moeilijk wil doen, kan ik t ook! Pffffffffffffffffff.....

[Laatst gewijzigd door Kay&Iz - 02/10/2008 @ 21:03] - Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 11:51
Jelana

Amai Inger, wat een ingewikkelde bedoening!
Ik versta niet waarom sommige werkgevers daar moeilijk over doen.

Ik zal mijn buikfoto's blijven nemen iedere dinsdag. Ik moet wel zeggen dat je al een verschil ziet, maar ja, ik droomde weer dat ik al van in het begin een tonnetje zou hebben
En raar maar waar, maar sinds gisteren is er een stuk bijgekomen opeens. Me happy

Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 19:31
Lise

hey iedereen,

in verband met het verdikken van je buik. Naar 't schijnt krijgt je buik pas later vorm als je wat buikspieren hebt, vandaar ook dat je bij een 2e het veel sneller ziet want je spieren zijn niet meer zo stevig. Dus bekijk het positief, hoe langer je buikje wegblijft, hoe beter je buikspieren!

Vandaag in de auto de feestmuziek eens goed luid gezet, ik dacht zo als hij of zij al iets hoort kan het maar beter opgewekte muziek zijn dan wordt het zeker een vrolijk kindje! Jah baadt het niet dan schaadt het niet! (of zoiets)

Ik zie dat er alweer veel moeilijkheden zijn met verlof aanvragen e.d. Bij mij op t werk is het net alsof ze de eerste keer een zwangere medewerker hebben (en ik werk in een stadsbestuur met 200 personeelsleden!) telkens als ik ergens achter informeer weten ze het antwoord niet. tjonge tjonge tjonge (en als je dan naar de vakbond belt voor meer info zijn ze weer kwaad)

Oja hier ook goed nieuws; volgens mijn collega's hebben de hormonen een goede invloed op mijn ochtendhumeur ik heb ze in ieder geval al gewaarschuwd voor na de bevalling en het verlof

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 12:08
Anke

Inger, wat een gezeur op je werk zeg!!
Nou, ik kan me niet voorstellen dat het zo vaak fout gaat op het UWV, naar mijn weten zijn ze daar juist heel goed bezig!
Maar zoals je zelf waarschijnlijk ook al denkt ligt de fout toch echt bij je baas, wat een warhoofd zeg!
Als je er zelf niet achteraan zit heb je straks niet eens geld met je zwangerschapsverlof!

Maar hoe gaat het verder met je? En met je kindje??

Jelana, mijn moeder had vroeger een collega, en die moest met 8 maanden zwangerschap alleen de bovenste knoop van haar spijkerbroek openzetten, vooral na het eten.
Daar zag je helemaal niks!
Je zal zien dat de ene dag je buik wat meer opgezet is dan de andere keer, normaal is dat ook zo.
Ik had dat ook, het ene moment dacht ik, wow nou zie je het goed!!
En een paar uur later, of misschien wel de volgende dag was m'n buik veel minder dik.

Lise, heerlijk dat die hormonen zo goed op je ochtendhumeur werken!!
Hahaha, het is dan ook maar net hoe je het op moet vatten... daarvoor vonden je collega's je ochtendhumeur waarschijnlijk wat minder
Ze zeggen dat als je elke keer hetzelfde liedje laat horen dat ze daar na de bevalling rustiger van worden.
Helaas was ik daar niet zo consequent in, heb een paar keer z'n muziekschaapje op m'n buik gehad.
Bij jou gaat het ook zo lekker met je verlof... waarom??? vraag je je dan toch af.
Zo moeilijk hoeft het toch niet....

Afgelopen vrijdag was m'n eerste dag zonder m'n ventje....
Mijn man had papa dag, vond ie wel leuk.
De ochtendvoeding had ik zelf nog gedaan, en de laatste voeding weer.
M'n kolfspullen had ik meegenomen en dat ging verbazend goed!!
Kolfde bijna elke keer een volledige voeding af, dus dat is goed!
Kan ik met een gerust hart gaan kolven op m'n werk.
Het was raar een dag zonder hem, maar het ging wel.

Gisteren waren we bij m'n ouders, die hebben zo'n heerlijk bubbelbad, daar ben ik gisterochtend met Jelte ingedoken!
Heerlijk was dat, die hele kleine bubbeltjes, hij vond het geweldig.
Lag te spartelen met z'n beentjes en te lachen, echt voor herhaling vatbaar.
En afkloppen, hij slaapt weer door!!
Gisteren van 23.30 tot 7.30 vanmorgen!
De dagen daarvoor van 0.00-1.00 ongeveer tot ook een uur of 7.30.

Morgenmiddag gaan we het contract met de gastouder ondertekenen en dan is het echt!!
Nog een keer een paar uur proefdraaien en dan eens zien hoe hij zich gaat gedragen.
De moeilijke periode hebben we nu even gehad met hem, en ik moet zeggen, het is een makkelijk kind.
Hij kan soms echt zeuren en zich ongelooflijk aanstellen (mensen vinden het zielig als ik dat over m'n eigen kind zeg), maar je kan hem overal mee naar toe nemen, hij vind alles leuk en interessant en als ie moet gaan slapen slaapt ie ook door tot de volgende voeding.
Echt perfect, we nemen hem dus ook overal mee naartoe!

Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 18:28
Charlotte

Elaba!

Tis alweer een tijdje geleden. Morgen moeten we terug naar de gynecoloog om 11.15 u. Ben weer eens benieuwd.

Nog 10 weekjes en we mogen onze kindje in de armen sluiten. Ik heb wel wat schrik voor de bevalling zelf. Vanaf 23 oktober ga ik 7 prenatale lessen volgen om toch wat beter voorbereid te zijn.

Hoe dichter het komt, hoe banger ik word voor de bevalling.
Maar ja, het zit erin, dus moet het eruit ook hé.

Ik laat morgen wel iets weten!

Moet ook nog eens nalezen.

Tot later!

Groeten Charlotte

Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 20:12
Kay&Iz

Wat gaat t dan allemaal snel he Charlotte, hier ook nog maar ruim 12 weken!! Pfff waar blijft de tijd.

Vandaag t kraampakket gekregen! Dus die staat ook al weer klaar

Verder gaat alles hier goed, kleine Uk is mooi ondeugend aan de binnenkant, soms drukt ie zichzelf zo hard tegen mn buik, dan is t net of er ieder moment wat naar buiten kan springen als t ware.. een harde bult is dan t gevolg en zodra je die ook maar iets aan raakt floept ie weer weg hahahahaha.
Vind t wel leuk dat ie zo op je handen reageert..hoef mn buik maar iets aan te raken en krijg meteen een schop tegen mn handen aan..kweet nu al dat ik dit straks echt heel erg ga missen..HEERLIJK!
Vooral onder douche lach ik me kapot, want dan spartelt t echt alle kanten op hahahaha

Morgen over 5 weken is t alweer mn laatste werkdag..heerlijk kan niet wachten tot t zover is!

Groetjes Inger

Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 20:27
Anke

Charlotte, niet bang zijn voor de bevalling.
Het doet zeer, dat weet je bij voorbaat.
En wat je zegt, het zit erin en het moet er ook weer uit, dat is een super instelling, lekker nuchter.
Ik zei precies hetzelfde, en ik wist dat het niet pijnloos zou worden.
Maar je hebt het nog nooit meegemaakt en gelukkig weet je bij voorbaat niet wanneer het gaat gebeuren.
Mij is het uiteindelijk echt 100% meegevallen, ik zou het zo nog een keer doen.
En eigenlijk vond ik het ook wel een hele gave dag, het is zo bijzonder, dat jij je kind op de wereld mag zetten.
Het voelt daarna wel heel goed!!

Inger, geweldig he zo'n kraampakket het is wel het minst romantische van de hele zwangerschap en bevalling.
Hahaha, die matrassen die je straks mag dragen, vreselijk.
Je voelt je alles behalve aantrekkelijk op zo'n moment, haha.

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 19:57
Charlotte

Elaba!

De tijd gaat enorm snel.

Vandaag bij de gyne geweest, de baby weegt al 1kg800 gelijk aan 31 weken, dus het zit een weekje voor.

Voor de rest geen klachten of niets, ik voel me nog altijd super.

@Anke: eigenlijk, je hebt wel gelijk als je zegt dat het zo bijzonder is om je eigen kind op de wereld te zetten.

Ik kijk er echt naar uit! Alhoewel ik dat getrappel wel zal missen.

Ik werk nog 6 weken, 21 november wordt mijn laatste werkdag. Nu wordt het aftellen geblazen.

Tot later!

Groeten Charlotte

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 20:13
Lise

@ charlotte: tof dat het zo goed gaat! 't lijkt me inderdaad ook speciaal om je eigen kind op de wereld te zetten. Daarvoor kies ik ook voor een natuurlijke bevalling zonder verdoving. Veel belgen verklaren je gek als je daarvoor kiest maar ja....

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 20:48
Kay&Iz

@ Charlotte, geweldig dat t zo goed gaat!! Ja ik deel je gevoel helemaal., dat getrappel ga ik straks ook echt heel erg missen!!

@ Anke, ja idd.. charmant zie k er straks niet uit met de inhoud van t pakket hahahaha! Vond t boek wat er bij zat trouwens wel heel handig, over veiligheid en weet ik veel wat nog meer wat betreft je baby, waar je in huis op moet letten, en als je voor t eerst op stap gaat enzo..al dat soort dingen meer.

Pfff nog 1 dagje! En dan is t weekend!!! Heerlijk!

We hebben t UWV gister weer gesproken, gelukkig heb ik nu niks meer met mn baas van doen, ik kan mn WW zelf aanvragen, omdat ik voor 6 weken al stop met werken, en dan mag je nog geen zwangerschapsverlof aan vragen, dan mag ik meteen daarna mn verlof aan vragen en mn WW even laten "bevriezen".
Zodra mn zwangerschapsverlof bijna afgelopen is, kan ik mn WW weer instellen, maar dan moet ik mn uren veranderen omdat ik niet weer voor 32 uur wil gaan werken straks.
Nog even de zwangerschapsverklaring opsturen, die ik terug heb geeist van mn baas en me inschrijven bij t CWI enzo..
Fijn dat ik dan niet meer afhankelijk ben van zijn geklungel!

Link naar deze reactie
10/10/2008 @ 15:56
Anke

Charlotte, ja, dat getrappel ga je echt wel missen.
Al trappelt meneer nu tegen m'n buik aan en hard ook!! hahaha.
Maar ik mis het zwanger zijn echt wel, maar dat komt misschien omdat het bij mij zo abrupt afgelopen was.

Lise, bij jullie is het heel normaal he om met epiduraal te bevallen.
Jammer dat het nog zo onbekend is dat het niet altijd even veilig is, zowel voor moeder als kind.
Gelukkig is het er, in geval van nood.
Maar dan denk ik wel eens, hoe hebben al die vrouwen dat vroeger dan gedaan??
Ik ben zonder wat voor verdoving dan ook bevallen, en dat is me goed "bevallen".
Het voordeel is wel, na elke wee is de pijn volledig weg, en als het kind eruit is, is de pijn ook helemaal weg.
Maar ik geloof wel dat als ik al 24 uur bezig was en ik was compleet total loss, dat ik dan een epiduraal zou overwegen.

Inger, bij mij zat er geen boek bij, maar een verzorgingstas / rugzak, met op het matje levensgroot de naam van de zorgverzekering.
Die heb ik ook niet gebruikt.
Fijn dat je nu alles zelf zo goed geregeld hebt, als je op je baas moest wachten...

Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 11:51
Dromelijntje

Hallo allemaal ! Hier ben ik nog eens. Helaas mag ik nog steeds geen mooi nieuws brengen, eerder minder goed ... vanaf volgende cyclus start ik met Clomid. Ik moet het beginnen nemen van mijn gyn omdat mijn cyclussen te onregelmatig zijn en ik zo minder kans heb op een zwangerschap. Ik moet ook bloed laten prikken van zodra mijn regels doorkomen en als ik de Clomid genomen heb moet ik terug voor een echo. Hmmm, we zien wel. Het was wel een schok. Hoewel ik stilaan wel begon te beseffen dat het zo niet langer kon. Ik hoopte toch op beter nieuws. Ik hoef gelukkig nog niet meteen in de onderzoeken te gaan, ik hoop maar dat het blijft bij de Clomid en dat we dan toch snel een wondertje mogen gaan verwachten. Misschien kom ik nu wel weer wat vaker op 9 maand, maar ik denk dat ik nu eerder in andere topics thuishoor, hoewel ik hier ook wel nog eens iets zal plaatsen hoor. Ik lees dat het jullie allemaal goed vergaat. Blijf zo doorgaan, ik gun het jullie en duim volop. Liefs, Dromelijntje xxx

Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 17:40
Kay&Iz

@ Dromelijntje, wat jammer dat je geen mooi nieuws had, maar wat je zegt zo kon t ook niet inderdaad..fijn dat je niet meteen in allerlei onderzoeken hoeft. Ik hoop ook voor je dat t alleen bij Clomid blijft en dat je gauw super nieuws hier te melden hebt!!
Hoop dat je toch af en toe hier ff een berichtje post, tis je van harte gegund!

Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 21:19
Anke

Dromelijntje, wat balen zeg!
Gelukkig is de eerste stap alleen nog maar Clomid en dat heeft zoveel vrouwen al geholpen!
Ook al denk je meer in andere topics thuis te horen op dit moment, je bent nog steeds van harte welkom hier en iedereen leeft met je mee.
Dus hopelijk ga je ons niet helemaal verlaten, ik vind het wel leuk als je ons op de hoogte houdt.
Het is jou ook van harte gegund, en hopelijk slaat de Clomid goed aan!

Link naar deze reactie
15/10/2008 @ 10:12
Dromelijntje

Bedankt voor jullie medeleven, lieve meiden ! Ik zal jullie ook zeker op de hoogte houden hoor. Ik heb voorlopig nog niets gepost op andere topics ivm clomid. Het ligt nog te moeilijk, eigenlijk dringt het nog niet echt door. Ik zie het momenteel als een mislukken van m'n eigen lichaam. En dat vind ik erg moeilijk. Ik moet eerst deze cyclus nog afwachten en daarna begin ik aan mijn eerste ronde met clomid. Ik ben wel slim geweest met mijn bezoekje aan de gyn, ik weet nu dat er een eitje klaarzit en dat de eisprong nog niet is geweest. Das ook al iets, maar door het nieuws over die clomid lijkt deze cyclus nu al verloren, ik heb weinig zin en fut over. Maar goed, wie weet wat de toekomst nog brengt. Ik blijf alleszinds volop voor jullie en jullie wondertjes duimen en ik tel al mee af naar de tijd dat er weer iemand zal bevallen. Liefs ! xxx

Link naar deze reactie
15/10/2008 @ 11:01
Sterre

hallo dames,

Hier ben ik ook nog eens een keer. Ik kom hier niet meer zo heel vaak omdat iedereen hier al zwanger is en er het meeste wordt gekletst over de zwangerschap. En tsja, daar kan ik nog niet over meepraten.
Helaas heeft de clomid 100mg niet gewerkt en heb ik nu clomid 150mg gekregen. Maar eerst gaan we morgen met vakantie. Hoe moeilijk ik het ook vind, ik ga pas na de vakantie weer beginnen met clomid. Even in de vakantie alleen genieten en niet bezig zijn met medicijnen innemen.

Dromelijntje, heeft de gyn ook verder onderzoek gedaan om te kijken of je misschien PCOS hebt of niet? Anders kun je leuk komen kletsen op het topic " nog mensen met PCO?" onder het onderwerp "moeilijk zwanger worden". Ik vond het eerst ook moeilijk om daar te gaan kletsen want je wil eigenlijk helemaal niet onder die groep vallen. Maar het is wel ontzettend fijn om met elkaar te praten en omdat iedereen veel ervaring heeft met medicatie kun je ook veel vragen aan elkaar. Kom er maar eens langs, je zal zien dat het er heel fijn is om te kletsen.

Link naar deze reactie
15/10/2008 @ 20:50
Dromelijntje

@Sterre: dat is ook een beetje de reden waarom ik hier minder kom. Over een zwangerschap kunnen wij (nog) niet meepraten en het valt dan soms ook wel moeilijk om dat steeds te moeten lezen. Hoewel ik het iedereen hier heel erg gun. Maar ik denk wel dat de andere dames dat hier wel begrijpen. Er is geen verder onderzoek geweest naar PCO en ik heb nu wel spijt dat ik daar niets over gevraagd heb. Maar ik denk dat ik geen PCO heb omdat ik toch maandelijks mijn duiveltjes krijg, ook al is de cyclus onregelmatig, mijn langste is 33 dagen, dus niet echt zoooooo lang als bij iemand met PCO. Ik denk dat ik de clomid eerder moet nemen om een wat regelmatiger cyclus te krijgen en dan hopelijk meer kansen op een zwangerschap. Maar wanneer ik binnenkort begin met de clomid, moet ik weer terug naar de gyn en dan ga ik toch eens verder vragen. Ik was nu al serieus van de kaart. Misschien kom ik binnenkort wel eens iets schrijven bij dat topic waar jij bent. Ik moet starten met clomid 50 mg. Jammer dat het bij jou weer niet aangeslagen is, maar ik blijf duimen. Als je zin hebt mag je ook altijd een persoonlijk berichtje sturen, maar geniet nu maar eerst van jullie vakantie. Tot snel ! Dromelijntje xxx

Ook vele groetjes aan de andere dames hier hoor

Link naar deze reactie
16/10/2008 @ 09:49
Jelana

Sterre en dromelijntje, ik blijf duimen hoor!
Echt weten wat jullie meemaken is moeilijk maar ik kan het mij min of meer wel voorstellen. Ik zou de muren opkruipen maar ergens moet je het toch ondergaan. Ik hoop echt dat clomid aanslaat bij jullie!
Nooit gedacht dat zwanger worden/zijn zoveel emoties met zich mee kon brengen.
Geef de moed niet op! Ik zal nog een branden vandaag voor jullie.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >