< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's voeding » Groentepap, welke groentjes eerst?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's voeding
Groentepap, welke groentjes eerst?
04/10/2008 @ 10:01
Ellen

Online Status Stuur bericht
Hallo iedereen

Morgen gaan we voor de eerste keer groentepap geven aan onze kindjes (spannend ). We beginnen wegens allergieën in de familie eerst met groentepap ipv fruitpap dus het is echt de eerste keer dat ze iets anders krijgen dan melk. Straks gaan we winkelen dus wil ik uiteraard verse groentjes kopen maar met welke groentjes start je best of maakt dat niet uit? Ik had gedacht misschien de eerste helft van de week patatjes met wortelen en de andere helft brocolli? Ik las een paar keer ook dat je best een paar dagen hetzelfde geeft en dan pas een nieuwe smaak introduceert, klopt dat?

Wat gaven jullie als eerste groentepapje en hoe viel dat in de smaak?

Groetjes, Ellen

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 12:25
Jen

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hier waren het worteltjes die ik als eerste gaf. Niet met aardappeltjes erdoor of zo, echt alleen worteltjes.
De reden om een paar dagen hetzelfde te geven is om te kijken of je baby niet allergisch is voor bepaalde etenswaren. Als je vanalles doorelkaar geeft en je kindje heeft een reactie weet je niet van wat het af komt. Daarnaast wennen ze zo beter aan de smaak van iets nieuws. Dat kost toch een paar dagen voor ze wennen aan andere dingen naast melk.

Groetjes van Jen

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 19:28
Evy

hier ook begonnen met worteltjes...
veel succes!!

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 20:04

Online Status Bekijk profiel
hier sinds twee weken begonnen met groentenpap. Gestart met worteltjes, meteen een topper! Brocolli scoort hier helemaal NIET ! Witloof is bij onze man echt favoriet!

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 10:05
sara

Hier zijn we op aanraden van K&G niet begonnen met worteltjes, omdat dat opstoppend werkt. We zijn enkele weken terug begonnen met bloemkool. Sindsdien heeft hij ook al pompen, broccoli, courgette, worteltjes, rode biet en venkel gehad. Hij heeft ook al eens één keer een potje uit de supermarkt gehad. Hij lust alles, behalve venkel, dat heeft hij gisteren voor het eerst gehad en hij heeft bijna niks gegeten. Vandaag gaan we het eens mengen met pompoen.
Wij geven nieuwe groentjes ook altijd 2 à 3 dagen na elkaar.
Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 11:12
Latje

Hier gingen worteltjes wel goed, van bloemkool en broccoli kreeg hij krampjes
Ook witloof, courgette en aubergine ging goed om te geven.
Groetjes

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 11:19
Ellen

Bedankt voor de reacties!

Heb gisteren wortelen en brocolli gekocht, denk dat ik ga starten met de worteltjes deze middag. Ben benieuwd of het hen zal bevallen hihi... Ik laat straks weten hoe het is afgelopen

Ellen

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 11:31
lolita

gemengd met patatjes dan?
x

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 11:36
Ellen

Ja gemengd met patatjes

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 15:19
Ellen

De eerste groentepap zit er op en het was een verdeeld succes

Mijn zoontje heeft zonder problemen 150 gram gegeten. Ik wist niet of ik hem meer mocht geven dus heb ik melk bijgegeven. Hoeveel groentepap mag je maximum geven? Hij weegt nu iets van een 7300gr en is 19 weken.

Mijn dochtertje moest er niets van weten en begon hysterisch te huilen dus na een beetje aandringen heb ik het opgegeven en gewoon melk gegeven. Binnen een paar dagen ga ik brocolli met patatjes maken en dan ga ik nog een poging wagen

[Laatst gewijzigd door Ellen - 05/10/2008 @ 15:19] - Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 17:51
Jen

Wauw!!!! Gelijk 150 gram erin gekregen???? Ik kreeg de eerste keer net een paar hapjes erin. En dan verdween het meeste op zijn slabbetje ipv zijn mondje. Bij ons het het echt wel een tijdje geduurd eer hij het volkomen accepteerde.

Ik heb gewoon elke dag aangeboden tot hij het vanzelf opat. Ik denk dat je dochtertje gewoon nog moet wennen aan de smaak en aan het gevoel van de lepel in haar mondje. Dat was hier ook zo. Vooral die lepel....

Wel goed seg van je zoontje!

Groetjes van Jen

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 18:06
Lique

Ellen,

200gr wordt als een goed gemiddelde gezien.
Het kan natuurlijk dat het ene kindje wat meer of minder nodig heeft dan het andere.

succes nog !

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 20:39
Ellen

Ik schrok er wel van dat het zo goed ging bij m'n zoontje, toch al een opluchting. Nu maar hopen dat hij de andere smaken ook lekker gaat vinden. Ik ga hem morgen dan ietske meer geven als hij wil.

Vanaf wanneer spreek je eigenlijk van een volwaardig maaltijd en moet je geen melk meer bijgeven? Hij drinkt normaal 240 cc x 4 dus als hij 240gr groentepap eet moet je dan in principe geen melk meer geven of is dat geen goede vergelijking?

Mijn dochtertje zal nog wel wat tijd nodig hebben denk ik maar alles op z'n tijd hé, ik ga niets forceren. Ze is altijd al wel een moeilijke eter geweest dus had ik het wel ergens verwacht

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]