< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's voeding » Wat eten jullie kindjes op 11 maand?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's voeding
Wat eten jullie kindjes op 11 maand?
04/10/2008 @ 14:43
T.

Onze dochter is nu 11 maand. Ze drinkt 's morgens een flesje van 240 ml en eet er meestal een stukje brood bij. 's Middags eet ze een aardappel met groenten en een stukje vlees. Ik mix dit maar laat er wat brokjes in. Soms drinkt ze er een heel klein beetje water bij maar vaak niet. Fruitpap wil ze niet altijd en dan geven we in de plaats een banaan (waar ze gewoon in bijt), wat koek en evt. wat peer. 's Avonds drinkt ze opnieuw een flesje van 240 ml met wat brood.
Is dit voldoende en geven jullie al dessertjes (pudding, yoghurt,...)?
Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 08:02
Xanthe

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,
Ons zoontje drinkt s'morgens een flesje van 200ml, rond 12u krijgt hij zijn aardappelen met groenten en vlees (hier ook met brokjes), rond 16u a 17u krijgt hier tewel fruitpap, of een boterham. Als hij een boterham eet geef ik hem erna een stukje fruit. Soms krijgt hij tussendoor een yogurtje dit hangt dan af hoe hij in de namiddag slaapt. Als hij vroeg wakker is na een uurtje bv, krijgt hij dit rond 3u ongeveer. en rond 20u een fles van 300ml. Wij geven er geen brood bij. Dus ik denk niet echt dat jouw kindje te weinig krijgt, of merk jij van wel? Elk kindje is natuurlijk anders he.
-x- Xanthe

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 20:45
T.

Hey Xanthe,
Ik vroeg me dit maar af omdat ik overal dingen lees over dessertjes en ontbijtgranen en soep en ... terwijl ons klein prutske dit gewoon niet wil. Bovendien zie ik hier en daar banners met kinderen van dezelfde leeftijd die een pak meer wegen (zij weegt nu 8,5kg) en dan wordt een nieuwe mama wel eens bezorgd . Als ze honger heeft, eet ze heel goed maar als ze voldoende heeft, weigert ze categoriek. Maar zoals je zegt, elk kind is anders en het is waarschijnlijk beter om naar haar eigen hongergevoel te luisteren .

Ik wens je trouwens een hele fijne dag morgen bij de eerste verjaardag van jullie flinke kapoen . Ze worden toch zo snel groot, hé
Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 22:21
Happy

Hey T.

mijn dochter is ook 11 maanden en eet het volgende:

*bord pap van 200 melk met bambix (gaat meestal niet op)
*koekje met drinken
*boterham met boter en beleg of boterham gesopt in soep en flesje
melk van ongeveer 100 ml
*fruithap, van 1,5-2 stuks fruit (ongeveer 150-180 gram) en drinken
*warm eten, ongeveer 130-150 gram en 100 ml volle yoghurt toe
*fles 150/5, drinkt vaak maar 100 ml

ze eet dus helemaal niet zoveel, maar weegt ondertussen wel 9,85 kilo. Aan haar gewicht zou je niet zeggen dat ze heel veel voedingsproblemen heeft gehad (zelfs 3 maanden sondevoeding na RSvirus). Zolang je kindje goed ontwikkelt, vrolijk is en ondernemend, geen zorgen maken. Mijn dochter geeft ook aan wanneer ze niet meer wil. Vaak vraag ik me af of ze wel genoeg eet, maar ze doet het er goed op, dus het zal goed zijn.
Geen zorgen maken, elk kind is anders.

groetjes Jacintha

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 22:22
Happy

oh, en alvast een fijne dag morgen Xanthe. Hiep hiep voor Milan

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 09:13
misuno

Hoi allemaal,

Daan Miles drinkt nog BV bij me.

Hij krijgt nog 125ml koekjesmeelmelk 's morgends.
Voor de rest eet hij 's middags groentjes +/- 200g.
Om 4 uur een fruithapje en ne koek.
en 's avonds varieert het van een kom soep, of een stuk fruit of een yohurtje of een boke.

Wat bedoel jij met volle yoghurt eigenlijk happy? Is het 'grote mensen' yoghurt?

Wanneer mogen ze mee uit de pot eten? En is er een groot fundamenteel verschil van wat ze mogen eten als ze een jaar worden?

Mama en Daan Miles

Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 10:51
kelly2607

Hoi dames,

Wout is vandaag 11 maanden.
Zijn eetpatroon ziet er zo uit:
's morgens (7u30) fles van 240ml met daarna nog een paar bokes.
's middags na zijn dutje (11u30) eet hij ook bokes mee en een stukje fruit.
Na zijn 2de dutje eet hij ook gewoon stukje fruit.
Als wij eten eet hij gewoon mee. Zijn eten is wel aangepast uiteraard. Geen sauzen, zout, peper,...
En dan voor het slapengaan nog een fles van 180ml.

Ik zou me niet teveel zorgen maken of je kleintje al dan niet genoeg binnenkrijgt. Moest ze niet genoeg hebben zou je haar wel horen

Groetjes
Kelly

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]