< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » Moeilijke momenten doorkomen

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeilijk zwanger worden...
Moeilijke momenten doorkomen
04/10/2008 @ 14:14
Leen

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Mel,da's net het lastige,het was niet mijn eigen gyn die de pu gedaan heeft,ze sprak niet eens nederlands en ik weet zelfs haar naam niet(ze hebben groot gelijk als er gezegd wordt dat een vrouwelijke gyn veel bruter is dan een man!).Omdat ze er zoveel doen is het gewoon de gyn die op die dag moet werken,dat de pu doet.
Heb jij ook plaatselijke verdoving gekregen?Ik snap niet dat ze niet gemerkt hebben dat ik niet(voldoende)verdoofd was,ze zeiden zelf dat ik nog zo lenig van het bed naar de tafel ging,dan had er toch een belletje moeten rinkelen?Het is inderdaad een heel ingrijpende ervaring geweest,zeker omdat ik in alle aspecten zo tegen IVF opzag.Die onzekerheid is heel slopend.'k Vind het nog steeds heel moeilijk dat iemand anders ons kindje maakt.
Anne,ik heb het er heel moeilijk mee dat iedereen er zo zeker van is dat het wel zal lukken,ik durf/wil niet meer hopen omdat ik van de ene teleurstelling in de andere val.hele gedoe heeft me zo veranderd...ik ben bang,heel onzeker,pessimistisch.
Ik hoop dat jullie jongen zich zonder al te veel problemen aanmeldt
Hel1,'k ben blij dat zowel jij als je kindjes het zo goed doen.'k Hoop dat de misselijkheid al wat afgenomen is.Dat zal wel dat je straalt,eindelijk is je wens in vervulling gegaan en dan nog wel in tweevoud!Leuk dat je wat gewicht verloren bent,je kindjes gaan nu met alles lopen hé.
Weentje,ik heb alvast gestemd!

Gisteren heb ik nog eens naar het ziekenhuis gebeld omdat ik met nog zoveel vragen zit,weet je wat ik als antwoord kreeg?17 november heeft u een afspraak mevrouw,u kan dan uw vragen stellen aan uw gyn!Ik hoop dat ik morgen wat vragen kan stellen want 'k heb gelukkig geen telefoon gekregen dus dat wil zeggen dat ik normaal gezien morgen eentje teruggeplaatst krijg.

Leen x

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 14:34
mel

hey leen ik vind het nogal erg dat een andere gyne de PU heeft gedaan, het is al zo ingrijpend en dan heb je nog iemand die je helemaal niet kent, bij mij was het ook plaatselijk, eerst heb ik vaginale prikjes gehad en dan zei de verpleegster nu gaan we de verdoving inspuiten via het infuus en je gaat beginnen draaien en effectief ik zat in de 7de hemel en toen is de gyne pas begonnen en ze vroegen ook meerdere keren of het wel ging enzo en ze hebben zelf wat bijgespoten terwijl het eigenlijk niet nodig was, aan je verhalen te horen heb ik zo een beetje het gevoel dat het in jette aan de lopende band is hé, ik mocht de volgende dag ook zelf bellen om te vragen of er bevrucht waren dus ik hoefde helemaal niet te wachten en dat stelt je wat geruster hé maar ze hebben je niet opgebeld en dat is al goed nieuws hé, toen ik in de recovery lag zijn zelf afgekomen met een soort bladwijzer en daar moest ik aangeven hoeveel pijn ik had en heb dus aangeduid bijna geen pijn en dan keken ze aan de achterkant hoeveel verdoving ik de volgende keer nodig zou hebben, zou ook zeker zeggen tegen je gyne dat je veel pijn hebt gehad, veel succes zondag hé

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 15:48
Leen

Mel,in Jette werkt het helemaal anders,ze werken als één groot team,je hebt dus geen vaste mensen die je behandelen.De gynaecologen zie je maar heel zelden.Ik heb de mijne nog maar 2 keer gezien,de eerste keer toen na alle onderzoeken beslist is met IUI te starten,de tweede keer na 3 pogingen IUI.Hij doet zelf geen onderzoeken of inseminaties,ook de uitleg van de behandelingen gebeurt allemaal door verpleegsters/vroedvrouwen.Zij doen zo'n 3500 pu's per jaar,dus ja,het is bandwerk.Het maakte voor mij dus ook niet echt uit wie de pu deed,ik ben het nu al wel gewoon dat het steeds iemand anders is maar deze viel gewoon heel erg tegen.Een vriendin van me heeft ook in Jette een pu gehad en bij haar is het wel goed meegevallen.Ik heb eerst op de kamer een prik in mijn bil gehad,daarna werd ik naar een zaaltje gebracht waar ze de baxter met suikerwater staken.Die vrouw zei toen al dat ik nog veel alerter was dan de meeste,dat zag ik zelf ook aan de andere 2 die er lagen.Dan werd ik naar de operatiekamer gebracht.Ik moest van het bed op de tafel en toen zeiden de verpleegster al dat ze niet gauw iemand dat zo vlot zagen doen.Ik heb 4 vaginale prikjes gekregen om te verdoven maar ik heb op geen enkel moment het gevoel gehad dat het iets hielp.Ik heb nog nooit een verdoving gehad(zelfs niet bij de tandarts)maar als ik dat van andere hoor dan moet het toch praktisch gevoelloos worden.Ik had natuurlijk beter iets gezegd maar die gyn vroeg ook nooit of ik pijn had.Die ene verpleegster zag het wel want ik lag op den duur ook niet meer stil want zelfs al wil je dat niet je trekt je toch weg als je pijn hebt.Het is toch ook een beetje aan hen om op te merken dat het niet normaal is?In de recovery lagen er daar die echt hun ogen amper konden ophouden,ik mocht meteen door naar mij kamer en eens daar zat ik meteen al rechtop.Ik hoop dat ik morgen de kans krijg er iets over te zeggen want tegen 17 november is het hopelijk al wat vergeten.
'k Hoop dat ik morgen geen pijn heb want 'k merk bij het opsteken van de utrogestan dat mijn baarmoederhals nog heel gevoelig is.
Voor de rest heb ik geen pijn meer,'k voel het natuurlijk nog wel.

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 16:05

Tja Leen: ik kan me voorstellen dat als je er geen gat meer inziet en anderen elke keer zeggen dat het wel goed komt, dat je dan denkt van laat maar, ik weet wel beter, maar bedenk wel dat iedereen het uit goedheid zegt... ik zou je zo graag willen helpen meid, maar dat gaat nu eenmaalniet. Ik kan je hoogstens wat moed inpraten... en dat zal ik ook blijven doen!!!

Ik hoop dat je morgen niet teveel pijn hebt en dat er iets moois uit voortkomt. Hoelaat moet je?

Liefs

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 16:12
Leen

Anne,'k weet dat jullie het allemaal goed bedoelen hoor,'t is heel lief dat jullie me nog steeds moed proberen in te praten maar de angst om nooit mama te worden is zo groot.De frustraties zijn zo groot,als ik ooit te horen zou krijgen dat het gelukt is,zou er een hele zware last van mijn schouders wegvallen.Hoe laat ik morgen moet gaan weet ik morgen pas,ze bellen om 10u30 à 11u om het exacte uur te zeggen.En dan zullen het nog lange weken worden want pas 19 oktober mag ik voor een bloedafname gaan.

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 16:15

Meid, ik snap je wel, geeft niets... lekker van je af blijven schrijven...

Goh, en wat voor medicijnen moet je er dan nog bij gebruiken? Ook progestan?
... wat duurt het dan lang he? 19 oktober pfffffffffff, maar eheeeeee ik tel met je mee, want voor het zelfde geld ben ik dan nog niet bevallen, you´le never now

Liefs

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 08:26

... pfffffffffffffff... weer niets

Leen: ik denk aan je

Liefs

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 13:01
mel

leen veel succes vandaag

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 17:27
Leen

'k Heb héél slecht nieuws...Vanmorgen zaten we klaar voor het telefoontje van Jette,om 11u20 ging mijn gsm maar aan de toon van de verpleger had ik al meteen door dat er iets mis was.Er is geen terugplaatsing
Hij zei dat er wel embryo's waren maar niet van goeie kwaliteit en dat een dokter ons nog zou opbellen.Een dik uur later heeft die dan gebeld en die vertelde ons dat er van de 8 slechts ééntje bevrucht was en dat datgene gestopt was met delen, een heel ander verhaal dus.Hij zei dat ze enkel IVF geprobeerd hebben,geen ICSI maar dat ze eigenlijk zelf helemaal niet snappen wat er mis gegaan is.Morgen moeten we bellen voor een afspraak met Camus, maar ja wie weet wanneer we daar weer terecht kunnen.Ze hebben ons dus weer voorgelogen want bij de uitleg over IVF is ons gezegd dat ze eerst IVF proberen,waren er 's avonds geen of slechts enkele bevrucht dan schakelden ze over op ICSI maar da's dus niet gebeurd.Ze hebben dus 7 eitjes gewoon verloren laten gaan
Het was echt het slechtste scenario dat er bestond en we snappen niet waarom ze ons niet eerder op de hoogte gebracht hebben,ze hadden gezegd dat als het niet goed was ze ons vrijdag gingen bellen dus wij gingen er vanuit dat er vandaag tp was.De teleurstelling is enorm, ook Joeri zit helemaal in zak en as.Het is echt om gek van te worden dat we weer zo weinig info gekregen hebben!Het begint er echt hopeloos uit te zien
Anne,snap je nu waarom ik niet positeif wil zijn?'k Word telkens weer de grond in geboord.
Veel succes met jouw bevalling!En aan iedereen:geniet van jullie bolle buik of kindje.

Leen

BEVALLEN
weentje, 1e kindje, een dochter!shania 31/01/08
Frutella,28, 1e kindje, een zoon Ruben! 24/03/08
greetje, 1e kindje een dochter Emilie, 05/04/08!
anneke 1e kindje een zoon Ruhne 11/07/08
wendy, 1e kindje, een dochter, 03-09-08

ZWANGER
Bieke,B,28,na 18 maanden proberen = uitgerekend op 25/09/2008
Anne,NL,32 jaar,uitgerekend 8 oktober 2008,eerste echo: 18/02
Hel1,B,29j,na 25 maanden,uitgerekend voor 11/4/09,2e echo 02/09/08
mel,B,24j,na 22 maanden eindelijk zwanger met de eerste ICSI,29 september 1ste echo

BIJNA ZWANGER
Nouki,B,35j, 1ste IVF mislukt, terug IUI op 22/09
Tamsie,B,21jaar
Leen,B,27j,26 maanden bezig,5 IUI's mislukt,1ste IVF compleet mislukt,geen terugplaatsing

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 17:35

... ahhhhhhhhhhhh meid, wat een verschrikkelijk nieuws... ik snap je volkomen...

Ik vind het ook raar dat ze jullie daar niet over gebeld hadden, potdikkie, wat een volk!!!

Ik hoop dat je morgen wat wijzer wordt... spreek op en wordt boos!!! Je vriend ook, laat horen dat je het er niet mee eens bent om zo behandeld te worden, vind het echt belachelijk...

Meid, dat dit jullie weer moet overkomen, tis niet eerlijk...

Heb de hele dag aan je gedacht

Sterkte meid, meer weet ik ff niet te zeggen...

Liefs

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 17:55
Leen

Bedankt Anne...'k ben zoooo verdrietigHet mag nooit eens goed gaan,nu is er zelfs geen sprankeltje hoop.Ik ben het allemaal zo beu...'k Ben nu echt wel helemaal bang dat ik jullie nooit ga kunnen vergezellen

[Laatst gewijzigd door Leen - 05/10/2008 @ 17:56] - Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 17:59
mel

oh leen wat erg, wat een ****** zijn dat daar in jette, ze kunnen toch niet zomaar 7 eitjes weggooien, word er echt kwaad en verdrietig van, zou mij ook eens goed kwaad maken in jette hoor, dit kan toch zomaar niet, dikke knuffel en veel sterkte meid

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 10:00
Greetje

Online Status Bekijk profiel
leen, ik weet echt niet wat zeggen. vind het zooo erg voor jullie.
zou me ook eens goed kwaad maken want dat is echt geen manier om met mensen om te gaan. ze vergeten daar blijkbaar dat het toch emotioneel een zware "ingreep" is. en dan zomaar hun aanpak veranderen zonder jullie in te lichten. ik begrijp het niet.
een hele dikke knuffel en veel sterkte!!!!

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 17:59
Leen

Bedankt voor jullie steun.'k Snap het zelf allemaal niet,zeker niet waarom ze geen ICSI geprobeerd hebben.Als inseminaties niet lukken als zogezegd alles in orde is dan lijkt het me logisch dat IVF ook niet veel kans maakt,de zaadcellen geraken om de één of andere reden niet in de eicel.'k Weet vandaag nog niets meer maar wonder boven wonder mogen we woensdag al bij de dr gaan.'k Ben eens benieuwd wat die gaat zeggen en of wij de kans gaan krijgen al onze vragen te stellen.'k Hoop dat hij ons niet gewoon terug achteraan op de wachtlijst zet want dan is een volgende poging niet meer voor dit jaar'k Ben zo moe vandaag,zelfs te moe om nog te wenen,'k lijk wel verdoofd.Mag het ons nu nooit eens meezitten?

Leen x

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 20:57
Hel1

Oh Leen, dit kan toch niet, dit bestaat toch gewoon niet! Je zou van zo'n ziekenhuis toch wel een heel andere aanpak verwachten. Dit is toch helemaal geen manier van doen. Ik snap heel goed dat je verdrietig, boos, en vooral leeg bent. Het is alweer zo'n gemiste kans, een mogelijkheid die je niet krijgt.
ik weet gewoon niet wat zeggen.
dikke
Hel1

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 00:01
Nouki

Leentje Ik heb al een uitvoerig antwoord gegeven in een ander topic, hé, maar evengoed wil ik hier toch ook nog zeggen dat ik het zo erg voor je vindt! Ik begrijp het gewoon niet! Ik was dan een beetje jaloers op je vele eitjes maar uiteindleijk heb ik niets te klagen, ik heb zelfs een tp gehad met één eitje. En dan de pijnlijke PU, nog zoiets. Ik snap ook niet dat dat kan. Waarom moet een vrouw pijn hebben als we het emotioneel ook al zo moeilijk moeten hebben.
Wat ik je ook heb geschreven is dat ze volgens mijn gyn, niet nog ICSI kunnen toepassen als ze al aan IVF begonnen zijn. Ik weet niet meer waarom maar hij zei dat het ofwel IVF ofwel ICSI was. Vraag dat anders ook nog maar eens aan Camus woensdag, een beetje duidelijkheid daarover, hé.
En als je het nog ziet zitten om een volgende keer te proberen dan zou ik ook zelf bellen om de evolutie te horen van de embryootjes. Jullie zo laten wachten tot zondagmorgen vind ik absoluut ongehoord!

Verder heb ik maar heel oppervlakkig alles gelezen, het is al laat en als je een week in verlof bent geweest dan is er altijd veel bij geschreven precies, hé!

Hel, bij jou zie ik dat alles goed is? Ben ik heel blij om.
En Anne, jij loopt er nog als de kippen bij blijkbaar, hihi. Maar je bent nog niet overtijd, hé, dus alles kan nog... Zolang je maar elke dag komt schrijven. Als je er dan een dag niet bent dan weten we dat het zover is, hé

Hier morgen testje doen maar ik word al ongesteld dus het is niets deze keer. Weer naar de volgende poging, pff, en we gaan maar door en door, hé

Groetjes

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 09:19

Leen toch, te moe om te wenen, vind het echt verschrikkelijk voor jullie... ik hoop dat jullie je antwoorden krijgen, dikke knuf

Nouki: eheeeeeeeeee fijne vakantie gehad? Lekker weer en hartstikke bruin natuurlijk

... en ja, hier niets hoor.
Gister naar het ziekenhuis op controle: bloeddruk oke, kindje ligt met hoofdje naar beneden, alleen wil het niet indalen, maar dat had ik wel verwacht.
Als hij niet uit zichzelf komt, gaan ze inleiden of een sectio doen, maar inleiden is eigenlijk geen optie door de vorige sectio...
We wachten weer rustig af

Liefs

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 09:58
tamsie

Hoi hoi allemaal, k kom nog is effekes piepen, tis al eentijdje geleden weer. Mel een dikke proficiat.
euhm hier is ondertussen heel wat gebeurd. K ben 2 weken geleden geoppereerd, mn schildklier volledig verwijderd, ze waren bank dat het kanker was, gelukkig niet. nu is het wachten tot we weer terug mogen beginnen van de dokter. K hoop dat het niet te lang duurt. Maar er is ook goed niews, sinds k bij de gyn gestopt ben, heb k al 4 keer een cyclus gehad. Of het goeie zijn geen idee, maar ze zijn er wel dus dat is al veel he.
k wens iedereen rap een dikke buik en mss tot binnekort nog eens
dikke kus
Tamsie
Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 11:47
Leen

Tamsie,veel beterschap en hopelijk blijven die cycli spontaan komen.
Anne,je bent dus nog steeds op post,we tellen mee af
De tranen komen er vandaag wel weer door...
Hel1,ik weet niet wat er allemaal misgelopen is maar ondanks de verkeerde aanpak blijft het feit wel dat er gewoon geen enkel embryo was om terug te plaatsen,daar kunnen zij ook niets aan doen.
Nouki,ik snap er zelf ook helemaal niets van,ik denk dat vooral de counselor de mist is in gegaan bij de uitleg in juni.'k Begrijp niet waarom ze niet van de eerste keer ICSI gedaan hebben,IVF had zowiezo al minder kans volgens mij maar ja,ze hebben op IVF gegokt en dat lukt dus niet.Of ICSI de oplossing is,is weer een gok en 'k weet niet ogf ik nog wil gokken.Ik hoop dat ik morgen de moed vind om mijn gedacht eens te zeggen maar zij zullen er niet wakker van liggen hoor.Veranderen van ziekenhuis wil ik ook niet,daar verliezen we alleen maar meer tijd mee.Dat ze pas op de dag van de tp meer uitleg geven over de embryo's is hun manier van werken,daar kan ik niets aan veranderen,'k denk niet dat ze het zouden appreciëren dat ik zou bellen om er naar te vragen.'k Weet niet meer wat ik moet doen,ik ben heel die miserie zo beu en niemand kan me garanderen dat het ooit wel lukt.'t Is allemaal zo'n puinhoop,'k ben het zo beu telkens weer te horen dat het wel in orde komtMisschien is het gewoon niet weggelegd voor mij om mama te worden,het loopt telkens toch weer mis.

Leen

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 12:19

He Leen, als jij wilt bellen om te vragen hoe de embryo´s er voor staan (wat klinkt dat raar) dan doe je dat toch gewoon? Of ze het nou willen hebben of niet!!! Je moet assertief zijn meid!!!

Liefs

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >