< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » moeilijk zwanger worden

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeilijk zwanger worden...
moeilijk zwanger worden
06/10/2008 @ 09:43
Elsje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Leen...
Ik weet eigenlijk niet wat te zeggen, de manier waarop ze jullie behandelen en hun manier van werken!!! Zou me er ook helemaal niet mee kunnen verzoenen. Ik hoop dat je heel snel terecht kan voor tenminste wat meer uitleg. Bij ons hebben ze zelfs icsi gedaan zonder dat we het wisten op voorhand omdat ze dat zelf beter vonden (en wij natuurlijk niks op tegen hebben).
Ik wou dat ik je kon helpen, kan me voorstellen hoe erg het moet geweest zijn, mag er niet aan denken!! Waarom kan het nu voor jou niet eens meezitten?

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 10:11
Elsje

Ben hier nog eens, Leen, ik kan er gewoon niet bij hoe alles gegaan is, de pu en al wat volgde. Zou ook stillekesaan gek worden en met ongelofelijk veel vragen zitten.
Het kan beter dan dat!

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 12:12
jenny

Mijn reactie van vanmorgen is blijkbaar niet opgeslagen, raar. Even opnieuw typen.

Leen, ik vind het verschrikkelijk voor je . Eerst zo afzien van de pijn en nu dit. Ik vind het ook niet kunnen van het ziekenhuis dat ze geen icsi geprobeerd hebben en je zo slecht geïnformeerd hebben. Ook nu moet je weer zo lang wachten voor meer uitleg, ggrrr, ik word er helemaal ambetant van. Snappen die mensen dan niet wat een vreselijke rollercoaster dit voor ons is en dat als het allemaal niet lukt dat erg genoeg is zonder dat er nog zo'n frustraties bijkomen.
Ik wou dat ik iets voor je kon doen. Weet dat we er hier voor je zijn. Dat wij begrijpen wat je nu doormaakt. Dit is iets waar wij allemaal voor vrezen. Jammer genoeg is er niet meer dat ik voor je kan doen denk ik. Ik hoop dat jullie veel steun aan mekaar hebben en mekaar er bovenop helpen en dat je snel duidelijkheid krijgt over wat er mogelijk is en hoe een volgende poging wel een succes kan worden. Maar nu eerst dit maar verwerken en wat aansterken opnieuw, even de hormonen laten uitwerken zal het beste zijn denk ik.

dikke kus en knuffel

Hoe gaat het met de rest? Elsje? Nouki, al terug van vakantie?
Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 15:58
Elsje

Jenny, ik durf het hier niet goed zetten, maar vanavond weet ik (normaal gezien) het resultaat.
Deze morgen toen ik voor bloedafname ging was het heel aangenaam, ondertussen ken ik redelijk wat verpleegsters op het verloskwartier en degene die ik deze morgen zag vroeg er zelf achter. Zo van "'t is de moment zeker? Nu ga je het weten, we duimen voor jullie" Degene van de bloedafname ging nog beter voor het bloed zorgen . Ze gaf ook uitleg dat zij ook een van de IVF-dames is.
I know, het past helemaal niet na het verhaal van Leen, maar ik ben supercontent van hoe ze ons behandelen. Er is overal natuurlijk wel iets, maar tot nu toe ben ik vol lof, je bent geen nr en ze volgen je echt op.
Ben hier bijna aan het sterven, het is zo moeilijk om na 3jaar echt hoop te hebben en natuurlijk voel je vanalles. Zaterdag nog een pregnylspuitje gekregen en dat zal ook wel zo z'n invloed hebben.

Groetjes

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 17:14
jenny

Elsje, ik zou het ook besterven van de zenuwen als ik in jouw plaats was. Laat ons zeker iets weten he! Als ik korter bij Brugge woonde zou ik ook daar gaan na jouw ervaringen. Maar dat is te ver uit de richting voor ons. De begeleiding in het ziekenhuis en hoe je je daar voelt is zo belangrijk. Ik ben niet supertevreden van ghb Leuven, maar heb ook niet erg te klagen dusver. Alleen enorm lang wachten daar altijd. Wij zijn deze maand weer maar eens zonder behandeling begonnen. Ik stel de beslissing altijd maar uit voor ivf. Ik wou ook even afwachten wat het hier ging geven. Dat zijn nu zeer gemengde gevoelens natuurlijk. Na jouw verhaal denk je we gaan ervoor, na dat van Leen is het even heel hard slikken.

Leen, gaat het wat meisje?
Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 17:49
Leen

Elsje,'k ben heel teleurgesteld in deze manier van werken maar ja,'t is overal iets(ik heb zelfs een tijdje geschreven met iemand die eerst naar Brugge ging en daarna naar Jette overgeschakeld is)en voor ons is Jette het makkelijkst bereikbaar.Het is wel de eerste keer dat het zo'n klucht is,voor de rest mag ik van Jette eigenlijk niet klagen.Ik snap ook helemaal niet waarom ze geen ICSI gedaan hebben,'k heb nu het gevoel dat ze die 7 eitjes gewoon verloren laten gaan hebben.We worden inderdaad gek van die blijvende onzekerheid.Goed nieuws zou meer dan welkom zijn maar 'k ben zo bang dat het nooit gaat lukken.Veel succes voor je bloedresultaat,'k hoop dat jij wel goed nieuws krijgt
Jenny,het lijkt inderdaad allemaal voor niets te zijn geweest en nu moet ik echt wel nog een pu ondergaan.Ze vergeten inderdaad dat ze met mensen en geen robots bezig zijn maar wat kunnen we er aan doen?Ik hoop dat ik je niet te veel afgeschrikt heb met mijn verhaal,ik denk dat dit eerder de uitzondering is hoor.Het kan bij jou wel helemaal vlot gaan en lukken.

Wonder boven wonder mogen we woensdag al bij Camus gaan,'k ben eens benieuwd wat die gaat zeggen en of wij de kans gaan krijgen al onze vragen te stellen.'k Hoop dat hij ons niet gewoon terug achteraan op de wachtlijst zet want dan is een volgende poging niet meer voor dit jaar'k Ben zo moe vandaag,zelfs te moe om nog te wenen,'k lijk wel verdoofd.

Leen x

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 17:51
Leen

Kris,30j, 2xICSI, rust, okt. terug aan de pil
Anouk,35j, 5xIUI, 2de ivf afgebroken, 6de iui.?
Els,30j, 7xiui, 3xrust, IVF 04/09: terugplaatsing:17/09
Sabrina, 28j, ff niks en rust
Jenny, 31j, 4xIUI, kijkoperatie, 3xrust
Leen,27j,26mnd bezig,5 IUI's mislukt,1ste IVF mislukt:geen tp,08/10 afspraak gyn

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 21:27
jenny

Leen, goed dat je woensdag al kan langsgaan. Proberen heel assertief te zijn en niet weggaan voor je antwoorden hebt op al je vragen. Eventueel je vragen kort opschrijven, doe ik soms ook, want als je daar zit ben je soms zo overdonderd of emotioneel en als je thuis komt denk je ik moest dat nog vragen en dat en dat. Hopelijk moet je niet op de wachtlijst, aan de andere kant zou even rust van de hormonen je nu misschien wel goed doen. Ik zou het niet aankunnen zoveel behandelingen na mekaar. Met 2 iui's na mekaar zei mijn lichaam al halt. Ik kan me inbeelden dat je je verdoofd voelt. Even alle emoties op je laten afkomen nu en dan stapje voor stapje uit het dal kruipen op weg naar je doel. Denk eraan dat je niet alleen staat.

Elsje, en, al telefoon gehad??
Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 21:32
jenny

Els,30j, 7xiui, 3xrust, IVF 04/09: terugplaatsing:17/09
Jenny, 31j, 37mnd bezig, 4xIUI, kijkoperatie, geen oorzaak, afwachten
Leen,27j,26mnd bezig,5 IUI's mislukt,1ste IVF mislukt:geen tp,08/10 afspraak gyn
Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 23:50
Nouki

Amai Leen! Wat lees ik nu allemaal??? Ik vind het zo erg voor je! Nu voel ik me al lastig dat ik wat jaloers was op jouw aantal eitjes, verdorie toch. Ik heb tenminste nog een TP gehad, ik mag al content zijn!
Oh, ik vind het zo erg voor je. Ik begrijp ook wel niet goed waarom ze jullie niet dag na dag opbellen en op de hoogte brengen van de evolutie van de eitjes? Bij ons deden ze dat toch.
Wat je daar schrijft over 's avonds overschakelen op ICSI als de IVF niet aanslaat, dat klopt helaas niet. Allee, toch niet volgens mijn gyn. Dat doen ze nooit en is kwalitatief ook niet mogelijk om nog ICSI toe te passen achteraf. Waarom juist ben ik nu even vergeten maar ik had die vraag ook gesteld om het zo te doen maar dat werkt dus blijkbaar niet. En als men ziet dat de zaadcellen goed genoeg zijn om IVF aan te kunnen dan doen ze IVF. Zie naar ons, wij hadden ICSI en hadden ze er juist een slecht zaadcelletje uitgekozen. Je weet dus eigenlijk niet wat het beste is. Spijtig genoeg.
Maar dat ze jullie toch even op de hoogte konden houden zaterdag vind ik het minste dat ze hadden kunnen doen, hoor! Heel onmenselijk vind ik het.
Gelukkig kan je woensdag al bij Camus terecht. Hopelijk krijg je voorang als je een volgende poging wilt doen. Ik heb gelezen dat je veel pijn hebt gehad... Ik hoop dat dit niet je beslissing zal beïnvloeden om niet verder te gaan. De pijn is misschien ondraaglijk die dag zelf maar dat vergeet je ook weer, hé. Allee, dat moeten jullie natuurlijk zelf beslissen.
'k Hoop, als er een volgende keer komt, dat die dan toch vlot verloopt, hoor.

Els, en van jou lees ik dan weer dat je eventueel positief nieuws hebt? Weet je al iets?

Kris, je leest het misschien niet meer maar toch veel plezier in Turkije.

Jenny, jij bent nog niet over de schreef te krijgen precies.. hihi. Komt wel, als jullie gevoel goed zit dan komt het wel vanzelf.

Ik moest morgen bloed laten trekken maar ik denk dat ik het niet ga doen. Morgenvroeg een gewoon testje en als't positief is zal'k nog wel naar't ziekenhuis rijden maar anders spaar'k me de rit uit. 'k Word al ongesteld, weeral door de Utrogestan bolletjes heen dus eigenlijk heeft het zelfs geen zin om gewoon te testen. Maar ja.. je wil toch wel zekerheid, hé.

Groetjes

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 08:51
Elsje

Goeiemorgen dames!!!

Gisteren heb ik de gyne nog gehoord enne.. tis positief!!!
Eigenlijk is het heel raar, durf het niet te geloven en merk er ook verder niks van, maar ik zou dus zwanger zijn!! Dat na meer dan 3 jaar, ik durf zelfs bijna niet echt gelukkig te zijn.

Ik hoop echt dat er hier nog mogen volgen, uiteindelijk hebben ze bij ons ook niks gevonden en nu zou het dan toch....

Nu moet ik deze avond nog een spuitje pregnyl krijgen, verder de utrogestan nemen en maandag terug bloedafname.

Nouki, hoe was het bij jou deze morgen?

Els,30j, 7xiui, 3xrust, 1ste IVF/ICSI: zwanger!

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 10:39
jenny

Elsje, Proficiat!!! Supernieuws. We dat alles verder goed blijft gaan. Dit is een opsteker voor ons allen. Het is dus mogelijk!

Nouki, hoe was je vakantie?? Jammer dat je alweer ongesteld wordt. Wat is de verdere planning. Direct terug ivf?

Leen, hoe gaat het vandaag met je?

Ik heb van de acupucturist een adres doorgekregen van een andere die enorm veel ervaring heeft met vruchtbaarheid. Het is wel in Zolder, een heel eind dus voor ons, maar ik ga er toch een afspraak maken. Probleem is dat hij de komende 4 weken in China zit, dus ik ga geduld moeten hebben (alweer).
Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 11:30
Leen

Elsje,proficiat,'k hoop dat je een zorgeloze zwangerschap tegemoet gaat.
Jenny,het gaat niet goed vandaag maar 'k ga jullie mijn gezaag besparen,jullie kennen het ondertussen wel van buiten.Ik wil gewoon telkens doorgaan omdat we al zoveel tijd verloren hebben en dat leeftijdsaspect is héél belangrijk voor me en ik kan me daar niet overzetten.Ik zou zo graag duidelijkheid willen,al is het slecht nieuws maar dan kan je tenminste verder met je leven.
Veel succes met de acupunctuur,'k hoop dat het voor jou wel iets kan betekenen.
Nouki,da's nu eenmaal de manier van werken in Jette,je weet pas iets op de dag van de terugplaatsing,tenzij er geen enkel bevrucht is.Bij ons was er eentje maar ja,dat heeft het opgegeven.Ik vond die uitleg over die IVF en daarna ICSI ook wel raar maar ja,als je counselor zoiets zegt dan geloof je dat maar hé.'k Snap niet goed waarom ze bij ons niet meteen ICSI gedaan hebben maar er is zoveel dat ik niet snap...'k Ben het allemaal zo beu!!
Spijtig te horen dat jeer al weer zijn,je blijft stiekem toch hopen op goed nieuws.Mag je nu meteen weer aan een volgende poging beginnen?'k Hoop het voor je!Nog een weekje en je gaat ook naar Jette zeker?

Leen

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 12:09
jenny

Leen, schrijf het gerust hier allemaal van je af. Dat doen we allemaal.
Ik hoop dat je niet teveel lichamelijke last meer hebt? Morgen zal je meer weten en kan je terug beginnen plannen. Maar nu goed rusten he!
Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 15:00
jenny

Leen, hoe was je gesprek met Camus?
Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 15:41
Nouki

Els, proficiat, hé
Na zolang proberen mag het inderdaad eindelijk eens lukken, vind ik! 'k Kan me wel voorstellen dat je het nog niet helemaal gelooft... 'k Zou het zelf ook niet meer geloven als het mij zou overkomen..

Leen, gaat het met je? 'k Ben benieuwd naar je afspraak met Camus vandaag. 'k Leef wel echt met je mee, 'k heb je verhaal gisteren nog aan een vriendin verteld, 't bleef in mijn hoofd zitten. En ja, je gelooft inderdaad wat zo'n counselor zegt, uiteraard. Toch wel spijtig dat ze overal verschillende dingen zeggen, hé. 'k Hoop dat je iets opbeurender nieuws gekregen hebt van Camus.

Jenny, weer geduld hebben! Heb je dat nog wel, nog 4 weken wachten voor de accu?? Jij hebt een engelengeduld, hoor.

Ik moest gisteren beginnen puffen dus mocht eigenlijk direct aan de volgende poging beginnen maar 'k heb het niet gedaan. Mijn hoofd stond er niet naar na een paar discussie's hier thuis. Wat rust en pauze kan even geen kwaad. 'k Heb toch maar een heel korte cyclus dus 't zal al gauw de volgende zijn en dan vliegen we er weer in. Ondertussen kan'k weer eens proberen aan mijn kilo's te werken, haha (voor de zoveelste keer )

Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 17:53
Leen

Nouki,bedankt dat je zo met me inzitDe tegenstrijdige info is idd het meest frustrerend.Ook hier is dat lastig hé,dat verschil tussen de verschillende ziekenhuizen.Spijtig dat er weer wat problemen thuis zijn,'k hoop dat ze snel van de baan zijn
Gelukkig dat je een korte cyclus hebt en dat het bij jouw gyn geen probleem is om het een maandje uit te stellen.

Nu het verslag:
Het begon al geweldig toen de dr niet goed begreep wat we kwamen doen,hij begon allerlei dingen te vragen die er niets te maken mee hadden.Bleek dat ze het verkeerde dossier klaargelegd hadden,er is blijkbaar nog een naamgenote in behandeling maar ze is wel 3j ouderMet het juiste dossier bij de hand zijn we eindelijk meer te weten gekomen.De eicellen waren blijkbaar nog niet rijp genoeg,de pick-up is te vroeg gebeurd.Dat verklaart natuurlijk wel waarom er maar 8 van de 20 eicellen gehaald konden worden.Over de cyste maakte hij zich geen zorgen, dat komt wel meer voor.Doordat dit eigenlijk een fout van hen is mogen we gelukkig meteen weer starten,ondanks dat de agenda al zeer vol staat.Straks moet ik nog bloed laten nemen, morgen mag ik dan weer starten met die neusspray (suprefact).Binnen een 3-tal weken start het spuiten weer maar nu met puregon ipv menopur omdat ze dat beter kunnen doseren,ze beginnen met een lage dosis om dan misschien nog op te drijven.Ze gaan nu ook ICSI toepassen ipv IVF.Hij zei ook iets van dat het zaadstaal goed was, allé toch voor IVF zei hij.Da’s wel raar want het was altijd goed maar meer hebben we er niet over kunnen vragen,de tijd per patiënt is toch zo beperktHet blijft een blunder van formaat van hun kant maar dat we meteen weer kunnen starten maakt al veel goed.Hopelijk verloopt het deze keer wel zoals het moet en is het de laatste keer!'k Ga nu nog zenuwachtiger zijn dan vorige keer

Leen x

Els,30j, 7xiui, 3xrust, 1ste IVF/ICSI: zwanger!
Leen,27j,27mnd bezig,5 IUI's mislukt,1ste IVF mislukt:geen tp,2de ICSI:start suprefact 09/10

Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 19:35
jenny

Leen, het feit dat het een fout van hun kant is, is enorm frustrerend, al dat afzien voor niets. Aan de andere kant is het wel goed dat dit de oorzaak is en niet iets anders want nu liggen al je kansen voor een volgende ivf nog open. Dat zal toch een geruststelling zijn. Alweer dadelijk beginnen zeg, chapeau dat je dat aankan. Jullie zijn allemaal zo'n sterke vrouwen. Met 2 keer iui na mekaar had ik al zoveel klachten dat ik rustmaanden nodig had. We duimen voor een beter resultaat de volgende keer. Nu zullen ze wel extra opletten dat ze de pick-up op het juiste tijdsstip doen.

Ik heb een afspraak bij de accu op 7 november. Dat is nog een hele tijd wachten dus. Ik heb me een beetje voorgenomen van het nog tot begin 2009 wat tijd te geven en dan moeten we echt wel ivf doen! Wat ben ik toch een woezzie, zo uitstellen altijd. Het is maar op momenten dat we bij vrienden van dezelfde leeftijd geconfronteerd worden met hun reeds complete gezinnetjes met 2 of 3 kindjes dat ik echt ongeduldig wordt. Als ik iedereen weer een tijdje niet gezien heb, zoals nu, dan komt mijn engelengeduld terug boven. Waar steken ze die naalden bij accu eigenlijk? Is dat dan ook in je buik? Ik begin me er al wat lichte zorgen over te maken, een maand op voorhand nogwel
Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 23:28
Nouki

Leen, ik vind het ook een blunder van formaat, hoor. Ik zou nog altijd wat gefrustreerd rondlopen. Maar ja, zoals je zegt, het feit dat ze die blunder toegeven en jullie onmiddelijk verder mogen is wel een goeie compensatie. Wordt het vorige wel als één van de 6 behandelingen gezien? Want dat is ook wel spijtig dan, hé?
'k Vind het wel super dat je binnen 3 weken al kan beginnen spuiten, dan is de volgende IVF toch zeker voor november.
Wat hebben ze gezegd ivm de pijn die je hebt gehad?

Jenny, jij zegt dat je een woezie bent maar dat denk ik niet dat het is. Volgens mij moet je eens wat meer bij je vrienden langs gaan, dan wordt je even ongeduldig als wij, haha

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 09:11
Elsje

Leen, eigenlijk wel erg dat ze zo'n fout maken! Ze kunnen toch voldoende zien of ze rijp zijn of niet? Lukt het ondertussen een beetje?
Maar ben super content voor je dat je direct terug kan starten. Vraag misschien bij de volgende echo's zelf of ze geen cystes zien? Ik weet dat de gyne bij mij speciaal een echo nam om te zien of er zich geen cystes vormden.
Allez, wie weet, als ze volgende keer met alles rekening houden én icsi doen

Jenny, de moeilijkste periode vond ik altijd zo rond kerst en nieuw. Vind het echt ferm van je dat je het zoveel tijd kan geven. Het is niet slecht voor je lichaam hé. Heb ook zo'n deugd gehad van die rustmaanden gehad, ongelofelijk wat die hormonen kunnen doen.

Nouki, daar heb je wel gelijk in ivm het op bezoek gaan bij vrienden. M'n reactie is eigelijk ook van ze minder te gaan bezoeken en zo.

Dames, als jullie liever hebben dat ik hier niet meer meeschrijf geef je maar een seintje. Ik begrijp dat het niet altijd even leuk is voor jullie en voel me er zelf ook wat ambetant bij aangezien ik nu aan de 'andere kant' sta.

Groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >