< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » Wat na curretage?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
07/10/2008 @ 11:06
Yogi

Online Status
Hallo,

wij hebben gisteren het negatieve nieuws gehad dat er zich een leeg vruchtzakje in de baarmoeder bevond. Daar stonden we toen vol enthousiasme met ons zwangerschapsboekje -... We hebben nu beslist om vrijdag al een curretage te doen zodat we onmiddellijk zeker zijn dat alles weg en proper is. Nu zitten we wel nog met de vraag hoe lang het zal duren voor we weer opnieuw zullen kunnen proberen om zwanger te worden. En wat de gevolgen zullen zijn... Weet iemand hier een antwoord op?

alvast bedankt!
Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 11:59

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi Yogi,

Allereerst heel veel sterkte met je verlies.
Zelf heb ik gelukkig nooit een curretage hoeven ondergaan, maar ik weet wel dat er dan aangeraden wordt in ieder geval één ronde te wachten met zwanger worden, zodat je lichaam zich kan herstellen.
Maar ik neem aan dat je gyne je ook nog wel zal informeren over hoe en wat.

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 12:49

Hallo,
Ik heb 3 miskramen achter de rug, waarvan één spontaan gekomen is en bij de laatste 2 moest ik een curettage ondergaan. En inderdaad, we moesten één cyclus wachten. De eeste keer (eind jan 2008) was ik na exact 5 weken weer ongesteld. De laatste keer (eind juli 2008) kwam mijn cyclus niet vanzelf op gang. Na 9 weken zag de gynaecoloog op de echo nog steeds geen tekenen van een eisprong. Ik heb dan hormonen genomen en ben dit weekend ongesteld geworden.
Veel moed !
Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 13:06
Natalie

Heel veel sterkte

Ik heb zelf ook een curettage moeten ondergaan (17 april 2008) Het hartje klopte niet. Na de curettage heb ik één maand de pil moeten pakken, zo heeft alles de kans om rustig te herstellen. Daarna mochten we terug proberen. En zoals je ziet, duurde het niet lang voordat het weer raak was.

Groetjes

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 13:10

Hier hetzelfde verhaal als bij Nathalie. Ik heb een curretage gehad op 13 weken zwangerschap. Daarna heb ik een maand de pil genomen en de maand erop was ik al meteen weer zwanger!

Een maandje de pil nemen heeft het grote voordeel dat je je al weer meteen na 28 dagen hebt. Want na een miskraam kunne die anders soms wel lang op zich laten wachten.

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 19:00

Hallo iedereen,

alvast bedankt voor jullie reacties. Het is nu even hard voor ons, de emotionele kater komt blijkbaar ook pas echt later. Maar er zitten toch hoopgevende berichten tussen.

Betekent dit dat we tot na de volgende cyclus niet 'ons ding mogen doen'?

groetjes
Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 19:11

Online Status Bekijk profiel
Yogi
na mijn curettage mochten we meteen opnieuw terug beginnen van mijn gyne. Hij zei dat dit geen kwaad kon. 't Hangt van gyne tot gyne af denk ik. Ik ben ook niet terug aan de pil moeten gaan om mijn regels op te wekken.
Na 6 weken zijn deze spontaan gekomen.
Ja natuurlijk mogen jullie wel... ge weet wel Alleen zien dan dat je het vb veilig doet in die periode, met condoom ofzo.

Emotioneel ist nadien idd moeilijker dan de moment zelf. Bij mij was het ook een leeg vruchtzakje, ik had er zelfs nog nooit van gehoord. Ik heb daar dan nog weken mee rondgelopen door omstandigheden (lang verhaal) en uiteindelijk na 11 weken curettage laten doen. Dat was echt wel een enorme last van mijn schouders. Pas toen kon ik emotioneel verder. Neem rustig je tijd om het te verwerken. Vergeten doe je het nooit, ik denk er zelfs nu nog vaak aan, en ook aan het feit dat ik nu al mama had kunnen zijn (ben ook nog niet terug opnieuws zwagner, kan er ook mee te maken hebben).
Maar in elk geval, het bewijs dat je zwanger kan worden is er, en op een dag zal het geluk weer aan jullie kant staan.

Veel

Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 17:10
Chica

Ik heb na mijn curettage 1 maand de pil moeten nemen. Daarna ben ik lichtjes ongesteld geworden, bijna niet noemenswaardig. Afgelopen weekend heb ik mijn echte regels gehad en nu mogen we er terug voor gaan.

Chica

Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 18:03
Vero

Hey,

Hier nog eentje die spijtig genoeg een curettage heeft gehad op 29/09 (12w2d zwanger maar vruchtje was al 3 weken gestorven, heb op 8 weken nochtans hartje horen kloppen)
Ik ben wel verschoten hoeveel meisjes dit eigenlijk meemaken, in mijn directe omgeving zijn er echt veel en de meesten zijn binnen de 3 maanden terug zwanger, dus er is hoop...
Ik probeer zo positief mogelijk te denken, niet denken "ons kindje is al 9 dagen weggenomen" maar eerder "ik sta al 9 dagen dichter tegen een volgende zwangerschap" al lukt dat niet altijd moet ik zeggen... Als je zus haar kindje vraagt of tante Nik haar baby'tje er zal zijn tegen dat ze terug komt van Egypte, dan moet je even de traantjes verdringen en serieus op de tandjes bijten... Heb geantwoord dat het toch een beetje langer zal duren..

Weet er iemand waarom je juist 1 cyclus moet wachten na een curettage? Ik vind het een beetje stuntelig om met condoom te moeten vrijen.. Maar indien er een grotere kans bestaat op een 2de miskraam bij onveilig vrijen dan gaan we dit risico uiteraard niet nemen!

Veel goede moed allemaal! x
Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 21:51
snoopy

Online Status Stuur bericht
hallo, ook ik heb een curretage ondergaan.
ook een beetje hetzelfde verhaal.
ik had een beetje bruinverlies gehad en was er niet erg gerust in. ook al had ik dit bij mijn vorige zwangerschap ook gehad en die zwangerschap was wel goed afgelopen. ik had een echo gehad op 7 weken en alles leek in orde. toen ik naar de gynecoloog ging bij het bruinverlies vonden ze geen hartslag meer het vruchtje was al 2 weken gestopt met groeien. daar het nog niet vanzelf afgekomen was mocht ik kiezen curretage of afwachten ik heb ook een curretage gekozen. daar het vrijdag was moest ik wachten tot de maandag voor de curretage. ik heb ook van de curretage zelf weinig pijn gehad. maar had het ook erg lastig toen ik uit verdoving kwam. ik moest ook 1 maand de pil nemen.dit om alles terug op zijn plooi te laten komen. en baarmoederslijm of zoiets aan te maken want bij een curretage word alles weggeschraapt het schijnt dat dit beter is. heb zaterdag voor de eerste maal teru mijn regels gehad en in tegenstelling van sommige anderen had ik redelijk veel verlies. mijn gyne zei dat we vanaf nu terug mogen beginnen, als ik mij er klaar voor voel. maar wanneer ben je er klaar voor ... ik denk dat je dit toch pas een beetje kan vergeten als er een boeleke in je armen ligt. dus hebben wij besloten er weer voor te gaan. ik hoop vlug terug zwanger te zijn en hoop dat alles dan goed verloopt.
ik wens iedereen die een miskraam heeft gehad heel veel sterkte toe en hoop dat jullie allen spoedig terug zwanger zijn.

p.s: ik moest ook nog bio-fer nemen een soort vitamine met foliumzuur en ijzer in als deze op zijn terug verder met foliumzuur. had ijzertekort door veel bloedverlies tijdens de curretage

mvg snoopy

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]