< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Tweede kindje in 2008

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
09/10/2008 @ 01:12

Online Status Bekijk profiel
Heey iedereen,

Ben eindelijk erop geraakt.
Ons dochtertje is dus geboren op 1 oktober met de keizersnede, om 9u15 was ze er dan.
Alles is goed verlopen !
Onze Xander reageert super op zijn zusje en wil niets anders dan bij zijn zusje zijn !

Hopelijk met iedereen alles ok en allemaal gezonde flinke baby's !

xxxx

Link naar deze reactie
11/10/2008 @ 14:11
leenemie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey!

Lies: een dikke proficiat en geniet ervan hé!

Hier alles goed. Kobe slaapt 's nachts al bijna 8 uur aan één stuk. Oef... dat scheelt een pak zeg!
Brecht die telt intussen de dagen af om naar school te gaan. Dinsdag mag hij eens gaan proeven (adnerhalf uurtje meedoen terwijl mama papieren in orde brengt bij de directeur) en vanaf 3/11 vertrekt hij elke dag. Oei dat zal me vies doen!

Geniet van de laatste mooie dagen want de herfst staat voor de deur!
Prettig weekend en tot ...

Leenemie en co!

Link naar deze reactie
13/10/2008 @ 00:16

Dank u Leenemie !

Hoe is het met de kids ?

xxxx

Link naar deze reactie
13/10/2008 @ 13:13
Petra

Lies, ook van ons een dikke proficiat voor de geboorte van jullie dochtertje. Hopelijk lukt het een beetje en heb je niet te veel last van de kz.

Leenemie, amai Kobe is al een flink doorslaperke, hopelijk blijft hij dit aanhouden. En morgen Brecht zijn eerste proefdraaidag op school, ze worden toch zo snel groot.

Hier loopt alles vlotjes, het ventje is van zijn gips verlost en moet nu nog zeker tot het einde van de maand kiné volgen en dan zien we wel weer, maar hij verveelt zich dood thuis. Zo had ik een week geleden een klimtoren met glijbaan 2de hands gekocht voor buiten, maar meneer kon zich niet houden en heeft dit helemaal afgewassen en in de living opgesteld, mama maar Jolien

Groetjes

Link naar deze reactie
16/10/2008 @ 11:06
leenemie

Hoi!

Kobe gaat steeds vaster en vaster slapen. In het begin moest ik zo rond 3u een tutje geven, nu schuift dat al op naar 5u. De eerste fles drinkt hij om 7u. We staan wel op om 6u30. Dan drinkt hij vervolgens om 11u, om 15u, om 18u30 en om 22uà22u30 zodat we om 23u in bed liggen. Ik ben blij dat het al zo goed mag gaan.

Brecht die is dinsdag gaan proeven op school. Hij weende toen ik hem daar achterliet. Mijn hartje brak . Maar toen ik hem terug ging oppikken, dan wou meneerke niet mee naar huis. Straf hé!!!
Dus, ik hoop dat het afscheid nemen 's morgens vlug went.

Zeg wel dat ze snel groot worden! Kobe is ook al weer bijna 2 maand! Hij reageert al goed en wil zich soms al rechten! Tis een straffe meneer zenne!!

En Lies, niet teveel last van de ks. Ben je het al een beetje gewoon, heb je je draai al wat kunnen vinden?

Genieten zoveel het kan dat is de boodschap!!!!
Ik heb me ingeschreven voor een reeks babymassage in nov/dec. Brecht gaat dan naar school, en dan heb ik wat meer tijd voor Kobe. Het is telkens op di/do van 13u tot 14u. Oh... ik kijk er echt naar uit.

Allé, ik ga kijken wat Brecht uitspookt en dan Kobe zijn flesje geven.

tot gauw!

Leenemie

Link naar deze reactie
17/10/2008 @ 00:14

Petra, bedankt he ! Ik herstel heel goed van ks, veel beter dan toen met Xander.. :)

Leenemie, ja hoor alles in orde en het lukt hier allemaal heel goed, Xander is gewoon verzot op zijn zus, voorlopig is er nog geen jaloezie ! Dus hout vasthoude he :)
Mijn ks is heel goed verlopen en het herstel ook, tegenover toen met Xander.

Maarja, het zwanger zijn, ik mis het toch hoor.. Wss ook omdat ik heel veel geluk heb gehad om amper een kwaaltje te hebben tijdens men 2 zwangerschappen..

xxxxxxxx

Link naar deze reactie
20/10/2008 @ 22:50
Petra

Hallo,

Leenemie, hoe waren de eerste schooldagen van Brecht? En is hij nog steeds zo lief met zijn jongere broertje.

Lies, leuk te horen dat de kz goed is verlopen en dat het herstel beter gaat dan de eerste keer. Schattig hé om te zien dat grote broer lief met kleine zus omgaat.
Ik mis het zwanger zijn ook een beetje, waarschijnlijk om dezelfde reden dan jij, had ook twee super gemakkelijke zwangerschappen, maar ik troost me met het feit dat de kans groot is dat er nog een derde komt, maar dan zal het wel de laatste keer zijn.

Hier gaat alles zijn gangetje. Siska slaapt al enkele nachten onrustig en is ook tijdens de dag wat lastig, veel zeuren, maar ik denk dat er een tandje aan het doorkomen is want zo kennen we ze niet. Twee weken geleden heeft ze wel langs beide oren een middenoorontsteking opgelopen, zonder koorts of zonder pijn. Nu is ze terug genezen, maar we moeten haar wel in het oog houden ze zou er nogal vatbaar voor zijn.

Vrijdag ben ik tante geworden van Lukas, dan pas valt het op hoe snel ze groeien op die paar maanden.

Groetjes

[Laatst gewijzigd door Petra - 20/10/2008 @ 22:51] - Link naar deze reactie
22/10/2008 @ 10:47
leenemie

Hoi!

Gisteren naar k&g geweest. Kobe moest zijn eerste prik (amai dat hebben we geweten, de hele avond huilen!!! ). Intussen weegt 5kg600 en is hij 57,5 cm groot! Dat gaat dus goed. Brecht kreeg zijn laatste controle deze keer. Hij weegt 14kg en is 94 cm groot. Een flinke kerel dus. Mama blij.
Toch... de verpleegster deed men haren rechtkomen... Kobe drinkt nu 5x 180cc/6maatjes. Dat zou teveel zijn! Maar wat moet ik dan doen? Ik kan toch men kind geen honger laten lijden???? Ik ondervind zelfs dat die 180cc soms al niet meer voldoende is. Hij drinkt het helemaal op en kan maar dik 3u tussen laten tot de volgende voeding.
Ik was er het hart van in 't was precies dat ik mijn kind zou "over-voeden"!

Brecht kijkt uit naar school... Hij is nu aan zijn laatste dagen bij de om bezig. Hij zal het jammer vinden vriendjes daar te moeten achterlaten. Hij is immers verliefd op Annabel... Schattig toen hij dat zo kwam vertellen. Ik vind hem echt klaar om naar school te gaan. Hij is zo wijs geworden...
En lief voor kleine broer. Toen die gisteren weende door de prik ging Brecht hem troosten en overladen met kusjes

Ik mis het zwanger zijn ook wel. Ik had ook 2 zalige zwangerschappen. En kon er echt van genieten. Of er hier een derde komt? ... We zijn er nog niet echt uit. In elk geval niet meteen. Misschien tegen de tijd dat Kobe ook naar school gaat... Het is afwachten. Veel hangt ook af van mijn ventje. Momenteel heeft die een drukke job en ik bijna 7/7 dagen alleen met de kids. En dat weegt wel eens door.
Ik vind het nu druk genoeg met 2 kids. Eerst even wennen, genieten en deze kapoenen groot brengen en we zien dan wel...

Geniet ervan meiden want ze zijn toch zo vlug groot!

Groetjes
Leenemie

Link naar deze reactie
23/10/2008 @ 11:57

Petra, daar troost ik me ook mee hoor , maar toch , of ik weer een operatie zal willen ...

Leenemie, ons dochtertje vraagt ook heel veel achter eten, en moet van de dokter er echt 4 u tussen laten, maar ze is er wel altijd om de 3 uur...

xxxxxxxx

Link naar deze reactie
02/11/2008 @ 10:42
leenemie

Hoi!

Nu zo met die dagen van 1 nov voel ik me altijd wat mistroostig. Mijn ventje zijn moeke is overleden vlak voor de geboorte van Brecht dat is nu intussen 2,5j geleden maar het lijkt alsof het gisteren was. En dan op zo een dag komt al dat verdriet toch weer naar boven. We missen haar elke dag om 1001 redenen...

Brecht heeft deze week zijn afscheid gevierd bij de om. Oh... het was super! Mama heeft wel een traantje gelaten omdat er zo weer een hoofdstuk voorbij is uit het leven van mijn grote kapoen. Intussen staat hier alles klaar om morgen naar school te vertrekken. Brecht kijkt er echt naar uit, hij praat voortdurend over "juf elke" (zo heet zijn juf) en wat die allemaal met hem zal doen. Ik benieuwd of hij morgenochtend nog zo euforisch zal zijn?????

Kobe, wordt een ferm meneerke! Hij ligt heel vaak te kakelen en te vertellen, te lachen in zijn park. Brecht was altijd een tevreden baby maar ik vind Kobe nog tevredener dan Brecht. Het is echt zalig hem zo bezig te zien/te horen. Hij kan zelfs al luidop lachen als mama of papa met hem spelen. Ook op Brecht reageert hij erg uitgelaten.
Ik ben langs de ka geweest omdat Kobe veel om eten vraagt en het echt moeilijk is om 3u à 3u30 tussen de voedingen te laten. We mogen dus daarom starten met patatjes. Dat hebben we al uitgeprobeerd. Wortels gaan heel goed binnen, venkel iets minder. Wortel met bloemkool vindt hij ook heel lekker. En nu sinds we dat doen, is meneer voldaan en kan hij met gemak 4u tussen laten. Zo zie je maar. De ka zegt dat het waarschijnlijk komt omdat hij al van in het begin zo een stevige was.

Allé dat zijn de laatste nieuwtjes.
We gaan vandaag nog wat genieten van het herfstzonnetje. Goed ingepakt zijn we klaar voor een fikse wandeling.

Groetjes
Leenemie en co

Link naar deze reactie
11/11/2008 @ 11:50
Petra

Amai het is al heel lang geleden dat ik nog ben komen reageren.

Leenemie, hier hebben we ook lastige dagen gehad, allerheiligen zal ook altijd raar zijn. Hier hebben we net hetzelfde meegemaakt, zes weken voor de geboorte van Jolien is mijn vriend zijn grootvader gestorven en vier weken voor de geboorte van Siska is mijn grootvader gestorven, het blijft toch nog altijd moeilijk, zeker omdat ze hun kleindochters niet hebben mogen kennen.

Hoe was Brecht zijn eerste schoolweek, was hij nog even enthousiast?

Toch raar dat ze overal bij k&g iets anders zeggen, wij mochten wel de flesjes verhogen omdat ze er geen drie uur meer tussen kon laten.
En zo lief dat hij zijn zusje kwam troosten.

Lies hoe is het met jullie?

Sinds een tweetal weken kan Siska nu kruipen en sinds vorige week trekt ze zich overal aan recht, nu hebben we ogen en handen te kort.
Maar het wordt wel leuk nu ze achter elkaar kunnen aankruipen, plezier dat die twee hebben.

Zaterdag zijn we eens naar Plopsaland geweest, ze hebben er toch wel plezier aan beleeft, in de zomer gaan we zeker eens teruggaan.

Groetjes

Link naar deze reactie
12/11/2008 @ 13:45
leenemie

Hoi!

Brecht zijn eerste dagen op school zijn goed verlopen. Alleen het afscheid 's morgens ging moeilijk. Maar het is al beter nu!

Kobe eet intussen al goed patatjes. Wortel, broccoli, bloemkool Hij lust het allemaal!
zijn eetschema ziet er nu zo uit:
7u30 flesje van 210/7 maatjes
11u aardappel + groente
15u flesje van 210/7 maatjes
18u flesje van 180/6 maatjes
22u flesje van 210/7 maatjes
Een flinke eter dus!

Ja, k&g ik denk dat veel afhangt van de verpleegster die je hebt
bij ons zijn er verschillende, met de ene kan ik beter praten en vragen stellen dan bij de andere. De ene stelt me gerust en geeft het gevoel dat ik het goed doe, de andere schrikt af en doet zo van pas op en oei en aai BRRRR daar krijg ik het van!!!
Ik vraag mijn afspraken dus altijd bij die ene waar ik het goed mee kan vinden.

Donderdag start de babymassage (een kuur van 3 sessies).Ik kijk er echt naar uit. Eindelijk een momentje van Kobe en mij alleen

Petra: leuk hé als ze met elkaar kunnen ravotten! Ik zie hoe Kobe al reageert op Brecht. Fantastisch gewoon.

Lies: hoe zit het daar met de kids?

Allé tot de volgende dan maar weer hé!

groetjes
Leenemie

PS: wat doen jullie als kadoo van de Sint?

Link naar deze reactie
13/11/2008 @ 01:30

Petra en Leenemie : Hier alles goed met mij en de kids, het gaat super ;)

Blij dat het allemaal goed gaat met jullie en de kids!

Binnenkort Xander naar school, tgaat wat worden en das zone kwajongen :)

xxxx

Link naar deze reactie
24/11/2008 @ 13:08
Petra

Hallo,

Lies, leuk te horen dat het goed met de kinderen gaat. Wanneer moet Xander naar school.

Leenemie, Kobe is echt wel een flink eterke, amai diene eet echt wel veel. Hoe was de babymassage, het zal idd wel leuk zijn eens alleen met Kobe te zijn.
Heeft Brecht nog steeds zoveel plezier op school?
Kado voor de Sint tja dat wordt hier moeilijk, zeker voor Jolien die is net verjaard, maar ook voor Siska want door het kleine leeftijdsverschil is die natuurlijk meer geinteresseerd in het speelgoed van Jolien dan voor haar babyspeelgoed.
Jolien krijgt wat verdere uitbreidingen van haar little people boerderij en Siska krijgt het Teletubbie speeltje met glijbaan. Maar wat we bij de meter/peter een grootouders moeten vragen, moet ik nog eens goed over nadenken.

Hebben jullie kleintjes ook zo leuk gisteren in de sneeuw kunnen spelen? Jolien heeft samen met de papa en sneeuwman gemaakt en Siska en ik hebben instructies gegeven vanachter de venster

Groetjes

Link naar deze reactie
27/11/2008 @ 11:09
leenemie

Hoi dames!

Amai wat gaat de tijd toch snel zeg...

Kobe: die verandert elke dag... Weegt nu al 6kg100 en eet al heel goed patatjes! Volgende week komt er ook nog fruitpap bij. Oh wat zijn ze toch zo snel groot.

Brecht die doet het steeds beter en beter op school. Wat me verwondert is dat hij zoveel komt vertellen. Ik had dat niet verwacht, maar ik vind het natuurlijk wel fijn hem zo bezig te horen!

De sneeuw! Kobe heeft gekeken naar de dwarrelende vlokjes. Brecht die wou gaan spelen met papa maar vond het koud en nat. Het "witte" stoorde hem ook, hij kreeg er soms braakneiging van. Ik denk dat hij wat verblind was. Enfin echte sneeuwpret zal voor een andere keer zijn!

De Sint, die brengt hier thuis een autobaan van megablocks voor Brecht en muzikale telefoon voor Kobe. Bij meter komt er een betonmolen van Brudor voor Brecht en duplostenen voor allebei. Bij peter komt er zak met megablocks voor bij de autobaan en nog een muzikaal speeltje voor Kobe.
Het was moeilijk kiezen, vooral voor Kobe, omdat er hier al veel babyspeelgoed ligt en ik vrees een beetje dat hij snel met de dingen zal spelen waar Brecht mee speelt. Dus vandaar de megablocks en duplostenen, die dienen voor allebei...

Zeg Lies wanneer gaat Xander naar school?

Een vraagje, slaapt bij jullie de oudste al in een groot bed of nog in een ledikantje?

Zo, tot gauw!
Leenemie en kids!

Link naar deze reactie
30/11/2008 @ 13:59

Het gaat echt niet goed met me, mn vriend heeft me laten zitten :(

xxxxxx
Leenemie, tof dat alles zo goed gaat, in Januari gaat hij naar school.

hij sliep in een groot bed, mja ben terug bij mijn ouders en das dus een reisbedje

xxx

[Laatst gewijzigd door Lies - 30/11/2008 @ 14:00] - Link naar deze reactie
01/12/2008 @ 13:02
Petra

Lies, wat jammer dikke zal je zeker kunnen gebruiken.
Zag je het aankomen? Hopelijk komt het allemaal nog goed.

Link naar deze reactie
03/12/2008 @ 15:04
leenemie

pfff....

ik weet niet goed wat te zeggen...
Ik krijg kippenvel als ik het berichtje van Lies lees...
en dat na de geboorte van jullie 2e kindje... 't zal wel een zware opdoffer voor je zijn... als je wil praten kan je hier altijd terecht!
meer dan luisteren en je steunen kunnen wij nu niet doen... oh... ik heb zo met je te doen...
sterkte meid!!!!!!!!!!!!

Kobe weegt nu al 6kg300 meet 63cm en eet goed!
Brecht slaapt intussen in een groot bed.

Verder niks nieuws.

Groetjes
Leenemie

Link naar deze reactie
12/12/2008 @ 13:37
Petra

Lies, alles goed met jou en de kindjes?

Leenemie, super om te lezen dat jouw kleine mannen al echt "grote" venten worden.

Hier ook niet veel te melden, veel snotneuzen, wat hoestjes en een mama die wat oververmoeid begint te geraken, nog een weekje werken en heb dan twee weken verlof het zal me eens goed doen.

Voor de rest zijn ze hier weer erg verwend met Sinterklaas.

Groetjes

Link naar deze reactie
20/12/2008 @ 14:57
leenemie

Hoi!

Oh Lies... je moest eens weten hoe vaak ik aan je denk! Dat jou dit moet overkomen net nu... Ik wens je echt het allerbeste toe!

Ja Petra, mijn ventjes worden groot zoals jouw meisjes hé!!!
Snotneuzen en hoestjes... zwijg me daar van! Toevallig is dat bij ons altijd tijdens de nacht het ergste!? ja zo zie ik er nu wat uit. Gelukkig is het nu inderdaad verlof! Ik ben echt blij dat ik maar halftime werk hoor! Full time zou teveel van het goede zijn vrees. Ik kan nog parttime werken tot 28 februari 2010. Daarna is al mijn ouderschapsverlof opgebruikt! Maar goed dat is nog veraf! En we zullen dan wel zien.

Verder enkel nog dit: aan iedereen gezellige warme feesten en supergoed begin van 2009!

Leen en co

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >