< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's uitzet » Stokke Xplory

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's uitzet
Stokke Xplory
14/10/2008 @ 15:17
lien281

Online Status Stuur bericht
Wij hebben gekozen voor de Stokke Xplory, maar we zitten nog met een dilemma. We vragen ons af of de draagmand nodig is want we horen verschillende berichten. Dus mijn vraag is simpel: kan het ook zonder de draagmand (dus kindje direct plat leggen in het 'buggy' deel) of is de draagmand echt wel handig. En hoe lang kan ons kindje er dan inliggen?

Groetjes,

Lien

Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 16:22
Luna

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Lien,

Dat ligt er erg aan hoe groot je kindje zal zijn denk ik. Wij hebben vorig jaar maar een 3 tal maand plezier gehad van de draagmand maar hij heeft wel de eerste 3 maand ook gediend als bedje. Zo kon ik hem overal in huis laten slapen, lekker dicht bij mij. Ook terwijl ik aan het werk was, want ik heb geen bevallingsverlof gehad (zelfstandig).

Maar toen Arlen 3 maanden was werd dat ding toch wel echt te klein. Ik moet er wel bij zeggen dat Arlen erg groot is vanaf geboorte al, 56cm nl.
Moest ik het over doen, zou ik toch wel de draagmand nemen. Omdat hij voor mij dus ook op een andere manier zijn nut heeft gehad.

Veel succes!
Xx

Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 16:25
Natje

Dag Lien

Wij hebben ook gekozen voor de Stokke en hebben de draagmand er zeker bijgenomen. Als je enkel de wandelwagen met zitje neemt, wat je inderdaad vrij plat kan leggen, liggen ze nog altijd niet volledig plat op hun rug.
Vermist ze zeggen dat een maxi-cosi ook nadelen kan hebben als ze er te lang inliggen, raad ik toch een draagmand aan.
Ze kunnen er de eerste maanden ook overdag en s'nachts in slapen, dus je gaat ze toch veel gebruiken normaal gezien.

Misschien dat jullie in de toekomst nog een kindje nemen, dubbel plezier ervan.

Welke kleur hebben jullie?
Mijne man vond de groene het leukst. Ik wou de beige maar die maken ze niet meer,enkel de heel lichte, maar dat wordt dan weer snel vuil.
Vrienden van ons hebben en zwarte, heel content van de kinderwagen, enkel op zwart zie je ook alles!

Nu, op de beurs eind deze maand worden de nieuwe kleuren van Stokke voorgesteld.
Maar daar konden wij niet op wachten.

Wij hebben ze reeds klaar staan en al heel wat geoefend over hoe ze in en uit elkaar te halen

Grtjs en nog succes

Nathalie

Link naar deze reactie
14/10/2008 @ 17:08
Yohoooo

Ik heb de beige stokke gehad voor mijn dochtertje. Ik heb de mand er bij genomen. Om eerlijk te zijn: ik zou ze geen tweede keer meer kopen. Ik vond ze prachtig en heb die gekocht omdat de kindjes hoog zitten. Ik vond dat goed voor het contact - kindjes hebben niet het gevoel van tussen 'benen' te leven en de uitlaatgasen en zo... Mijn dochtertje heeft er 4 maand in gelegen. Ze was wel maar 46 cm toen ze geboren werd. Ik zou ze zeker niet in de buggy gelegd hebben. Maar eerlijk: ik vind die niet zo praktisch. Helamaaaaal het tegendeel zelfs. Ik heb nu een buggaboo Bee gekocht. Daar ben ik absoluut heel tevreden over.
Link naar deze reactie
15/10/2008 @ 09:00
lien281

Hallo allemaal,

Alvast bedankt voor de snelle reacties. Toch twijfel ik nog steeds, dus nog meer reacties zijn welkom. Waarom ik nog twijfel: Bij de eerste versie van d estokke bestond de draagmand niet eens. In de winkel hebben ze mij gezegd dat het vooral door de marketing komt dat ook stokke een draagmand heeft uitgebracht.

En ons kindje zou er overdag ook niet in slapen want we hebben een wiegje waarin het de eerste maanden zal liggen. Dus daarvoor zouden we de draagmand ook niet gebruiken, enkel dus om te wandelen.

Natje, wij hebben de groene besteld. Ik wou een fel kleurtje en ook mijn vriend vond d egroene de mooiste. Een vriendin van mij heeft de zwarte en die werd, wanneer de zon fel scheen, heel warm in de zomer.

[Laatst gewijzigd door lien281 - 15/10/2008 @ 09:38] - Link naar deze reactie
15/10/2008 @ 10:22
Natje

Hoi

Neem dan de adapter erbij en dan kan je de maxi-cosi erop plaatsen als je weggaat de eerste maanden.
Je moet voor jezelf uitmaken of dat veel gaat zijn of niet, maar uren in de maxi-cosi liggen schijnt ook niet goed te zijn voor de bebe.

Er is tegenwoordig zoveel keuze van kinderwagens dat ne mens niet meer weet wat te nemen en iedereen heeft zijn voor -en nadelen over bepaalde merken.
Wij wilden eerst een quinny of pericles, maar zijn uiteindelijk dan toch gegaan voor de stokke.
Mocht het niet meevallen, wat ik betwijfel, zullen we het toch zelf moeten ondervinden.

Voor de rest een goede zwangerschap?

Grtjs Nathalie

Link naar deze reactie
16/10/2008 @ 13:03
Wen

Wij hebben ook de draagmand erbij genomen en hebben dit ook als bedje gebruikt om naast ons bed te zetten. Mijn zoontje past er nu nog net in, en is 14 weken, dus vind het toch vrij kort dat ze erin kunnen.
Maar ik zou hem ook wel niet al zo vroeg in het zetje willen gezet hebben, de draagmand is toch wel veel knusser, daar kan je makkelijk een lakentje en dekentje opleggen, ook als je gaat wandelen. Voor in het zitgedeelte hebben wij de voetenzak van stokke, maar dat is volgens mij toch te groot voor een pasgeboren babytje. Als je een zomerkindje hebt is meteen het zitgedeelte gebruiken nog te doen denk ik, maar in de winter zou ik toch de knusse draagmand erbij kopen.
Verder zijn we echt wel heel tevreden van onze Stokke, rijd heel goed, heel makkelijk en toen er onlangs als we gingen wandelen een grote hond losliep, was ik ook heel blij dat hij niet aan onze xander aan kon.

groetjes,

Wen

Link naar deze reactie
18/10/2008 @ 11:57
Leentje

Das voor iedereen ook wat anders... Ga je veel weg? Of eerder thuismus en 1 keer per week maar de deur uit??

WIj gaan voor de Stokke, en gaan zeker de draagmand erbij nemen. Hebben een eigen zaak, en zijn toch ook veel weg, dus dan lijkt het mij wel de moeite om de draagmand aan te schaffen...

Dus je zal het voor je eigen een beetje moeten uitmaken, denk ik.

xx
Link naar deze reactie
18/10/2008 @ 12:54
Emmeke

Hey,

Wij hadden ook de draagmand er bij en ik zou persoonlijk niet zonder willen.

MAAR er is toch ook de baby-inzet bij? Die heeft hetzelfde effect als de wieg, dus dat de baby met zijn rugje (bijna) volledig plat ligt. Of is dit in tussentijd veranderd? Als je die hebt dan hoef je je geen zorgen te maken dat het niet "gezond" is voor je kindje. De hoek die dan gemaakt wordt is bijna te verwaarlozen.

En wat iemand anders zei klopt. Stokke heeft de draagmand ontwikkeld omdat ze er in B en NL anders geen classificatie "vanaf 0 maanden" aan mogen geven. Want het zitje alleen is pas vanaf 3 maanden zeker? Vanwege die kleine hoek dus. Enkel als de baby volledig plat kan mogen ze er 0 maanden op zetten.

Onze dochter heeft tot ruim 6 maanden in de draagwieg gelegen en dan zijn we overgeschakeld op de buggy met baby-inzet (denk tot ruim 10 maanden). Wij hadden wel een heel klein kindje (op 1 jaar 68cm groot) dus we hebben er echt veel plezier aan gehad! Ik zou hem dus zeker opnieuw aanschaffen Voor in te slapen heb ik hem niet gebruikt. Zo lastig met die inham, vonden jullie dat niet?

Groetjes!

Link naar deze reactie
18/10/2008 @ 13:47
Nuria

Hier geen draagmand! Toen we hem kochten, 4 jaar geleden, maakte Stokke ze nog niet. Toen kregen we volgende uitleg: met het matrasje erin, ligt de baby volledig plat, maar op een lichte helling, die dan weer beter is voor reflux-achtige problematieken. Die lichte helling is eigenlijk voor elke baby beter... het gaat niet over een hoek, of een gebogen rug, zoals de houding in een maxi-cosy, dat is idd niet zo goed. Toen ik opnieuw zwanger werd heb ik even getwijfeld, maar uiteindelijk gekozen om het niet te doen. Ik heb de draagdoek in het begin ook regelmatig gebruikt.

Eerlijkheidshalve moet ik er wel aan toevoegen, dat ik de eerste maand van Sem wel met een klein hartje heb rondgelopen. Zeker kasseien gaven me het gevoel dat hij echt wel schokte. Maar bij Keiko heb ik daar veel minder last van gehad, zij was als kleine baby al meteen veel steviger, en lag meteen goed in de kinderwagen.

Link naar deze reactie
18/10/2008 @ 15:17

Wij hebben de draagmand er wel bij gekocht.
Persoonlijk vond ik de baby er veel beter in liggen dan in het buggy gedeelte.Ook al leg je de stoel helemaal plat, dan nog liggen ze in een soort zithouding. Ik heb de draagmand lang gebruikt, zeker 6 maanden. Als wij dan gingen wandelen, winkelen,... kon ons meisje lekker languit slapen. Het buggy gedeelte heb ik pas gebruikt vanaf het moment dat ze kon zitten. Hier dus helemaal geen spijt dat we de draagmand erbij gekocht hebben. Als we het opnieuw moesten doen namen we ze zeker terug erbij!
Groetjes Ingrid
Link naar deze reactie
19/10/2008 @ 10:43
lien281

Hallo allemaal,

Bedankt voor al de goede raad. We hebben ondertussen beslist en toch maar de draagmand bijbesteld. Vooral het feit dat we dan steeds een 'bedje' bijhebben als we ergens heengaan heeft ons overtuigd.

Veel plezier nog met de stokke!

Groejes, Lien

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]